مشکلات اولیه

این برنامه مهاجرت بدون وکیل هم پیچیدگی خاص خودش را دارد. گاهی مواردی پیش می آید که فکر میکنی اگه یک وکیل داشتی می تونست کمک کنه ( البته احتمالا ) فقط به این دلیل که شاید قبلا در مورد مشکل تو چیزی خوانده یا شنیده باشه.
البته خوشبختانه شبکه دوستانی که در حال آمدن به استرالیا هستند یا قبلا رفته اند هم توانسته تا امروز به من در زمینه کسب اطلاعات کمک زیادی کنه.
مواردی که برای من پیش آمده را فقط برای این می نوسم که افراد دیگری که مشکل مشابه دارند بتوانند ایده بگیرند.
مشکلی که الان دارم اینه که پاسپورت من تا پایان سال 2009 اعتبار داره و زمانی که ویزای استرالیا را گرفتم از سفارت کسی به من نگفت که نیاز به تعویض پاسپورت دارم. الان اگه پاسپورت را عوض کنم احتمال داره که وضعیت ویزای ورود من دچار مشکل بشه.
در کشورهای اروپائی ظاهرا تعویض پاسپورت مشکلی برای ویزا درست نمی کنه و کافیه که پاسپورت قدیمی را همراه داشته باشید. اما در مورد ویزای استرالیا، طبق گفته دوستان، با توجه به اینکه شماره پاسپورت ما با شماره ویزا ثبت شده است، تعویض پاسپورت می تواند مشکل ساز باشد. اگر قبل از گرفتن ویزا بود، خوب میشد پاس را عوض کرد و مشخصات جدید را برای کیس آفیسر فرستاد ( با ایمیل بهمراه اسکن صفحات پاسپورت ) اما الان معلوم نیست برای کجا باید بفرستم. البته یک راه اینه که پاسپورت را عوض کنی و بری سفارت استرالیا ( هر کشوری ) و تقاضا کنی که ویزای جدید را برایت روی پاس جدید بزنند. اما خوب اگه مثل شرایط الان من باشه کمی مشکله.
تعویض پاسپورت از کشوری غیر از ایران نیاز به زمانی در حدود بیشتر از یک ماه داره. که البته این بیشتر بسته به کشور فرق میکنه.
مثلا من برای گرفتن یک گواهی عدم خلاف از طریق سفارت ایران در پاریس حدود 4 ماه منتظر بودم. در حالی که اینکار در تهران حدود 10 روز طول میکشه. براحتی میشه از طریق دفاتر پلیس + 10 مدارک را داد و 10 روز بعد گواهی را گرفت.
تعویض پاسپورت هم در ایران 10 روزه هست و بازهم از طریق دفاتر پلیس + 10


نظرات

  1. دوستان لطف کرده و در زمینه مشکل پاسپورت توضیحاتی دادند که بد نیست اینجا مطرح بشه.
    ئیزا معمولا بر روی پاسپورت زده میشه اما اعتبارش مستقل از اعتبار پاسپورت هست. بنابراین در زمان تعویض پاسپورت میشه پاسپورت قدیمی را بهمراه پاسپورت جدید برای ورود به کشور نشان داد.
    البته امیدارم که اداره صدور گذرنامه جدید، این ویزا را سوراخ نکنه. بعبارتی سوراخی که می خواهد درست کنه را روی ویزا نزنه.

    پاسخحذف

ارسال یک نظر

پست‌های معروف از این وبلاگ

آموزش رانندگی در فرانسه مراحل و نحوه ثبت‌نام

آموزش رانندگی در فرانسه، تفاوت گواهینامه دنده اتومات و دنده دستی

موتور جستجوئی غیر از گوگل