سنتر لینک

ظاهرا یکی از کارهای مهمی که باید در بدو ورود به خاک استرالیا انجام شود قبت نام در سنتر لینک است. این مرکز به افراد تازه وارد ( مهاجر ) سرویسهای رایگان و خوبی را ارائه میکند. ترجمه مدارک، کمک به ارتقاء دانش زبان انگلیسی، کمک به یافتن کار، و سرویسهای دیگری که در سایت مربوط به آنها در این آدرس ذکر شده است.

وبلاگ منم آرش هم از تجربه خوب خودش در اولین روزهای ورود به ملبورن گفته ( که امیدوارم برای ما که به سیدنی می ریوم هم تکرار بشه ) و اینکه چقدر برخورد کارمندان  آنجا و ایران با هم فرق داره  و اینکه بیشتر کارها خیلی سریع انجام شده . مثل باز کردن حساب بانکی.

پی‌نوشت : خدا نصیب شما نکند که بخواهید در فرانسه حساب بانکی باز کنید اول از همه اینکه پیدا کردن فردی که بتواند به زبان انگلیسی صحبت کند کار ساده ای نیست و گاهی مدیر بانک تنها فردی است که این توانائی را دارد. بعد هم برای باز کردن یک حساب  باید کلی کاغذ که همگی به زبان فرانسه نوشته شده را امضاء کنید.
البته همه این کارها به زمانی در حدود یک الی دو ساعت وقت نیاز دارد (البته برای ما که زبان فرانسه نمی دانستیم).در مورد افرادی که زبان فرانسه می‌دانند احتمالا زمان کمتر است اما به هر حال در حد 10 دقیقه که آرش به آن اشاره کرده نیست.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

آموزش رانندگی در فرانسه مراحل و نحوه ثبت‌نام

آموزش رانندگی در فرانسه، تفاوت گواهینامه دنده اتومات و دنده دستی

موتور جستجوئی غیر از گوگل