قبل از رفتن به استرالیا

یکی از نگرانیهائی که همیشه قبل از رفتن به یک کشور دیگه داشتم ، مسئله درآمد و هزینه ها بوده است. اینکه آیا می توانم زندگی مورد نظر را در آنجا بسازم یا نه. لان که بخصوص وضعیت کار زیاد خوب نیست و رفتن به یگ کشور دیگه شاید زیاد عقلانی نباشه. اما وقتی تصمیم میگری که بری، بهتره که هر چه زودتر اینکار را انجام بدی. 
در این زمان که وضعیت کار در استرالیا خوب نیست ( مثل بقیه جاهای دنیا ) شاید بهتر باشه که برای پذیرش دانشگاهی اقدام کنیم و اگه نمرات قبلی خوب بوده باشه میشه یک بورس خوب هم در کنارش داشت. البته متاسفانه نمی دانم که در آنجا در بورسهای مختلف چقدر رقابت وجود دارد اما بالاخره یکی از راههاست. ظاهرا داشنگاهی استرالیا برای افرادی که اقامت دائم دارند بورسهای خوبی ارائه میکنند که فکر میکنم بیشتر افرادی که در ایران کارشناسی ارشد گرفته باشند می توانند در دوره دکترا شرکت کنند و بورس هم داشته باشند.
دانشگاههای سیدنی ( چند دانشگاه مختلف دارد) و ملبورن از این نظر بورسهای خوبی در رشته مهندسی کامپیوتر می دهند که رقم پرداختی آنها زیاد بد نیست. رقمی در حدود 50 تا 70 هزار دلار سالیانه که معمولا معاف از پرداخت مالیات هست. خوب با این رقم میشه زندگی مناسبی را در استرالیا داشت علاه بر اینکه بعد از تمام شدن دوره می توان برای گرفتن گذرنامه هم اقدام کرد و در نهایت در کشورهای دیگر هم شعل برای یک فارغ التحصیل دکترا در رشته کامپیوتر وجود دارد.

نظرات

  1. مهندس جان
    مطمئنی بورس 50 تا 70 هزار دلار می شه گرفت؟ احتمالا فقط در صورتی که بای ریسرچ باشه امکان پذیر باشه و بیست سی هزار تاش هم بره برای شهریه دانشگاه.

    پاسخحذف
  2. در مورد شهریه بعضی از اونها برای کسانی که اقامت استرالیا دارند مجانی هست. اما اینکه حتی تا 40 هزارتا هم برای فرد بمونه بد نیست.

    پاسخحذف

ارسال یک نظر

پست‌های معروف از این وبلاگ

آموزش رانندگی در فرانسه مراحل و نحوه ثبت‌نام

آموزش رانندگی در فرانسه، تفاوت گواهینامه دنده اتومات و دنده دستی

موتور جستجوئی غیر از گوگل