اقامت دائم در فرانسه

اقامت دائم در فرانسه

یک خبر خوب برای کسانی که در فرانسه درس می خوانند. ظاهرا بصورت عادی افرادی که بتوانند برای مدت 5 سال در فرانسه بمانند ( از طریق کار ، دانشجوی، ..) می توانند تقاضای اقامت دائم کنند. ظاهرا این مدت برای افرادی که از یکی از دانشگاههای فرانسه فارغ التحصیل شده باشند کمتر است و مدت آن دو سال بعد از اتمام درس است.
خوب تنها مشکل اینه که بعد از اتمام درس امکان ماندن در فرانسه نیست و باید یا ویزای کار گرفت یا اینکه مجددا ادامه تحصیل داد که به احتمال زیاد در هر دو مورد فرد میتواند اقدام به دریافت ویزای اقامت بعد از دو سال کند.

http://en.wikipedia.org/wiki/French_nationality_law




پی نوشت اول:
چهار روش برای گرفتن اجازه اقامت دائم در فرانسه هست که البته با شهروندی فرانسه فرق میکنه. با گرفتن اقامت دائم میشه در فرانسه زندگی و کار کرد.
1- افرادی که در فرانسه بدنیا می آیند می توانند در 18 سالگی ملیت فرانسوی میگیرند.
2- افرادی که یکی از پدر یا مادر آنها فرانسوی ( یا قرار است فراسوی شود ) است و خارج از فرانسه بدنیا آمده اند.
3- افرادی که بیشتر از پنج سال در فرانسه اقامت داشته باشند می توانند برای اقامت فرانسه اقدام کنند. البته این دوره برای افرادی که یک دوره دوساله تحصیلی ( مانند کارشناسی ارشد ) را در یک دانشگاه فرانسوی تمام کرده باشند به دو سال کاهش پیدا میکند.
4- از طریق ازدواج با یک فرانسوی بعد از 4 سال می توان تقاضای ملیت فرانسوی کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر به این سایت مراجعه کنید.
http://www.vie-publique.fr/decouverte-institutions/citoyen/citoyennete/citoyen-france/comment-devient-on-citoyen-francais.html



آیا اقامت دائم در فرانسه از طریق خریدن ملک یا خانه امکانپذیر است؟ یا بعبارتی آیا با خرید آپارتمان میتوان اقامت فرانسه را گرفت؟
طبق قوانین حال حاضر این امکان وجود ندارد. همانطور که در این فروم (اقامت فرانسه از طریق خرید ملک) نوشته شده است، بدون داشتن اقامت معمولی ( دانشجویی یا کار )‌نمی توانید در بیشتر کشورهای اروپا خانه را بخیرد. در ضمن اینکه در حال حاضر قانونی در این مورد وجود ندارد. به هر حال اگر شرکتی یا وکیلی هم ادعا کرد که اینکار را می تواند انجام دهد باید دقت کنید که هزینه کار را بعد از پایان کار بدهید یا حداقل زمانی بدهید که از نتیجه کار مطمئن هستید. 
بهترین روش برای زندگی در فرانسه این است که بصورت دانشجوئی وارد فرانسه شده و در نهایت وارد بازار کار شده و بعد از مدتی تقاضای اقامت کنید. البته امکان اینکه از طریق ثبت شرکت و کار در فرانسه هم بتوانید اقامت فرانسه را بگیرد هم وجود دارد. اما بدلیل محدودیتهای زیاد آن تقریبا برای بیشتر افراد قابل استفاده نیست.

نوشته شده در ۳۰ ژانویه ۲۰۱۲ :‌
امین د رمورد قوانین جدید (از سال ژانویه  ۲۰۱۲) برای دانشجویان خارجی که قصد ادامه زندگی در فرانسه را دارند نوشته است که حتما مطالعه کنید. طبق قوانین جدید امکان تغییر ویزای دانشجوئی به ویزای کار برای خارجی ها وجود ندارد حتی اگر بتوانید کار تمام وقت پیدا کنید.

نوشته شده در ۱ ژوئن ۲۰۱۲ :‌
ظاهرا رئیس جمهور جدید فرانسه طبق قولی که داده بود، سعی دارد که قوانین را به نوعی به نفع افرادی خارجی که در فرانسه تحصیل کرده اند تغییر بده تا اونها بتوانند بعد از اتمام درس در فرانسه مانده و کار کنند. هنوز منبع خاصی برای این خبر ندارم. اما در اولین فرصت بصورت یک پست مستقل در این مورد خواهم نوشت.


نظرات

ارسال یک نظر

پست‌های معروف از این وبلاگ

آموزش رانندگی در فرانسه مراحل و نحوه ثبت‌نام

آموزش رانندگی در فرانسه، تفاوت گواهینامه دنده اتومات و دنده دستی

موتور جستجوئی غیر از گوگل