کلاس زبان فرانسه

اینروزها علاوه بر کار بر روی موضوع پایان نامه، در کلاس زبان فرانسه هم شرکت میکنم. مدرس کلاس علاوه بر اینکه زبان فرانسه به ما یاد می دهد، گاهی هم در مورد فرهنگ فرانسوی با ما صحبت میکند.
امروز صحبت به انقلاب فرانسه کشیده شد. من اشاره ای داشتم به انقلابی که سالها قبل باعث بوجود آمدن یک حکومت دموکراتیک در فرانسه شده بود. ایشان توضیح دادند که بعد از آن انقلاب دیگری در سال 1964 در فرانسه اتفاق افتاد که اثرش بیشتر از اولی در زندگی مردم فرانسه بود. این انقلاب بیشتر در زمینه اجتماعی بود. به این معنی که مفاهیمی چون حقوق برابر برای همه در این زمان در فرانسه بصورت قانونی تعریف شد. ارتباط بین فرزندان و پدر و مادر دیگر مثل قبل نبود که فرزند مجبور باشد بدون چون و چرا حرف ولی را قبول کند. می گفت که هنوز مشکلاتی در اجرائی شدن این قوانین وجود دارد. مثال میزد که هستند پدرانی که با این قانون نتوانسته اند کنار بیایند و به نوعی تمام زندگی را از دست داده  اند. از طرفی قانونا نمی توانند نقش قبلی را در اجتماع در برابر همسر و فرزند داشته باشند و از طرف دیگر نتوانسته اند بدون داشتن الگو ( پدر و مادرهای آنها با قوانین قبلی الگوی قدیمی محسوب می شوند ) خودشان را با قوانین جدید تطبیق بدهند. البته بسیاری توانسته اند الگوهای جدیدی برای خودشان درست کنند و بعضی هم شده اند الگوی بقیه. اما بالاخره این تغییر اجتماعی تعدادی را هم دچار مشکل جدی کرده است.
البته نکته اینجاست که جامعه اینها را تنها نگذاشته و با بررسی مشکلات آنها سعی دارد راه حلی برای بیرون رفتن آنها از مشکلشان پیدا کند.


نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

آموزش رانندگی در فرانسه مراحل و نحوه ثبت‌نام

آموزش رانندگی در فرانسه، تفاوت گواهینامه دنده اتومات و دنده دستی

موتور جستجوئی غیر از گوگل