نزدیکی فرهنگ ایرانی و فرانسوی

می گویند ایرانیها آدمهای تعارفی هستند. اگر از دید مثبت به این ویژگی رفتاری کنیم، میتوان گفت که فرانسوی ها هم آدمهای بسیار تعارفی و مودب هستند. در یکی از جلسات کلاس زبان فرانسه، معلم ما مثالی زد از اینکه در زمان سوار / پیاده شدن به/از آسانسور یک فرد حدود 9 بار کلمه مودبانه (تعارفی) به زبان می آورد. همه اینها در حالی است که مرتب به شما لبخند می زنند (حتی اگر یک خارجی باشید).

شباهت دوم : علاوه بر این در فرانسه بوروکراسی یا کاغذ بازی اگر بیشتر از ایران نباشد، قطعا کمتر نیست. برای یک کار ساده کلی فرم باید پر کنید. گاهی مجبور هستید یک کپی مدرک را به ادارهای مختلف ارائه کنید د رحالیکه این اداره ها بصورت منطقی با هم در ارتباط هستند و یک سیستم مرکزی می توانست این مشکل را حل کند.

برتری : البته باید به این نکته هم اشاره کنم که فرانسوی ها در یک مورد قطعا از ما برتر هستند (بنظر من در خیلی از موارد از ما برتر هستند) . آنهم اینکه رفتار بسیار خوبی با خارجی ها دارند. حتما شما هم در مورد رفتار بسیار بد ایرانیها با مهاجران افغان شنید اید. دیگر نیازی نیست که اشاره کنم به چه حالتی از عربها و هندیها و اقوام ملل دیگر یاد میکنیم.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

آموزش رانندگی در فرانسه مراحل و نحوه ثبت‌نام

آموزش رانندگی در فرانسه، تفاوت گواهینامه دنده اتومات و دنده دستی

موتور جستجوئی غیر از گوگل