برای ادامه تحصیل در فرانسه آیا الزاما نیاز به دانستن زبان فرانسه داریم؟

واقعیت اینه که مدتهاست که دانشگاههای فرانسوی دوره های مشترکی با کشورهای اروپائی دیگه ارائه کرده اند که با دانستن زبان انگلیسی میشه در اون دوره ها شرکت کرد. 
اما مشکل اینه که زندگی در فرانسه بدون دانستن زبان فرانسه یک زجر واقعی است. وقتی می خواهید کارت اقامت موقت بگیرید یا اینکه مثلا خانه اجاره کنید، همیشه نمی توانید فردی را پیدا کنید که انگلیسی صحبت کند. در این مواقع گاهی به این فکر میکنید که ای کاش اصلا به فرانسه نیامده بودم یا اینکه حداقل قبل از آمدن کمی زبان فرانسه را یاد گرفته بودم.

اما خوبیش اینه که همیشه هستند افرادی (‌ایرانی یا فرانسوی یا اروپائی ) که به شما کمک کنند. اما یادتان باشد که بیشتر کارمندان قدیمی ادارات دولتی فرانسه توانائی صحبت کرن به زبان انگلیسی را ندارند یا اینکه نمی خواهند به زیان دیگری غیر از فرانسه صحبت کنند.

توصیه می کنم قبل از اقدام برای تحصیل در فرانسه مانند قبل حتما زبان فرانسه را در حد مکالمه روزانه یاد بگیرید و بعد برای دوره های دکترا و یا کارشناسی ارشد اقدام کنید.

البته اگر بعنوان همراه به فرانسه می آئید مشکل کمتری دارید و می توانید در کلاسهای مجانی آموزش زبان فرانسه شرکت کنید. اما بازهم مدتها طول خواهد کشید که زبان فرانسه را یاد بگیرید و در این مدت باید خیلی قوی باشید که دچار افسردگی نشوید.


نظرات

  1. سلام
    در صورتی که یک دانشجوی ایرالی بخواهد با کسی در ایران ازدواج کند همسر او میتواند تقاضای ویزای فرانسه بکنه یا نه؟ چه شرایطی باید داشته باشه؟

    پاسخحذف

ارسال یک نظر

پست‌های معروف از این وبلاگ

آموزش رانندگی در فرانسه مراحل و نحوه ثبت‌نام

آموزش رانندگی در فرانسه، تفاوت گواهینامه دنده اتومات و دنده دستی

موتور جستجوئی غیر از گوگل