کمک هزینه زندگی و فرزند در فرانسه

در فرانسه دولیت کمکهائی را برای افراد با درآمد کم در نظر گرفته است. این کمکها شامل کمک هزینه اجاره خانه و هزینه نگهداری فرزند است. برای همه افراد کم درآمد این امکان وجود دارد که از کمک هزینه اجاره خانه استفاده کنند. این کمک هزینه بر اساس تعداد نفرات و درآمد فرد تعیین می شود. معمولا دانشجوهای فرانسه از این کمک هزینه استفاده میکنند تا بتوانند بخشی از هزینه اجاره را پوشش دهند. مثلا برای گرفتن یک سوپیت ۱۵ متری با برق و آب و تقریبا مبله در شهری مانند نانسی شما بایستی در حدود ۲۵۰ یورو در ماه پرداخت کنید. دولت فرانسه حدود ۱۰۰ یورو از این رفم را به دانشجو پراداخت میکند. 
در مورد فرزند (از تولد تا ۳ سالگی) هم قانونی هست که برای همه فرانسوی ها و بعضی از خارجی ها مبلغی در حدود ۱۷۷ یورو در هر ماه پرداخت می کنند. اما ظاهرا در صورتیکه فرد دانشجو باشد این رقم پرداخت نخواهد شد. اما در صورتیکه دانشجوی دکترا باشید (‌با کارت اقامت موقت Scientifiques ) می توانید از این قانون استفاده کنید . 
نکته جالب اینکه زمانیکه برای کمک هزینه خانه اقدام میکنید و در فرم اعلام میکنید که فرزند دارید، خودشان به شما در مورد اینکه آیا شامل کمک هزینه فرزند هم هستید یا نه خبر می دهند.
از طریق سایت کف می توانید برای کمک هزینه خانه اقدام کنید.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

آموزش رانندگی در فرانسه مراحل و نحوه ثبت‌نام

آموزش رانندگی در فرانسه، تفاوت گواهینامه دنده اتومات و دنده دستی

موتور جستجوئی غیر از گوگل