معرفی یک سایت خرید و فروش در فرانسه

همانطور که احتمالا می دانید یکی از معروفترین سایتهای خرید و فروش اینترنتی متعلق به ای بی هست که طبق معمول همیشه در فرانسه سیستم خرید و فروش اینترنتی سایت ای بی برای کشور فرانسه با بقیه سایتهای دیگر آن فرق میکند. بعبارت بهتر سرویس قابل مقایسه با سایتهای دیگر ای بی را نمی دهد.  شاید برای همین باشد که در خود فرانسه چند سایت دیگر هم هست که خیلی بیشتر از ای بی رونق دارند. 
خرید ماشین در فرانسه
روشهای مختلفی برای خرید ماشین دست دوم در فرانسه هست اما اگر می خواهید ماشین دست دوم بخرید به شما پیشنهاد میکنم که حتما سایت زیر را قبل از هر خریدی بررسی کنید.

در این سایت می توانید بصورت محلی و بر اساس نوع کالای مورد نظرتان آگهی های مختلف کاربران را ببینید. با توجه به اینکه آگهی دادن در این سایت مجانی هست، احتمالا آگهی های عجیبی را هم خواهید دید. اما در مورد آگهی خرید ماشین توجه کنید که به هیچ وجه پول را قبل از رویت ماشین برای فروشنده حواله نکنید. فروشنده ای که چنین تقاضائی از شما بکند یک کلاه بردار است که بعد از واریز وجه به هیچ وجه نمی توانید پول خودتان را پس بگیرید.معمولا هم درخواست دارند که پول را بصورت حواله بین المللی آماده کنید و در زمان رویت ماشین آنرا به فروشنده بدهید. اما بدانید که آماده کردن حواله بین المللی یعنی واریز وجه به حساب فرد متقاضی و بعد از اینکار شما نمی توانید برنامه انتقال پول را لغو کنید.

این مورد کلاه برداری را نوشتم که قبل از هر کاری در این سایت و سایتهای مشابه دقت کنید.

اما در این سایت می توانید با قیمت خیلی خوب ماشین های مناسبی را پیدا کنید. البته معمولا باید مدتی وقت بگذارید که مدل مناسب و قیمت مورد نظر خودتان را پیدا کنید. باید سعی کنید که ماشین را فروشنده اصلیی بخیرد تا قیمت خوبی داشته باشد. در این سایت شرکتهای فروشنده ماشین (‌واسطه ها )‌ هم آگهی دارند که معمولا قیمت بالاتری دارند اما معمولا یک گارانتی از یک ماه به بالا برای ماشین ارائه میکنند.
فروش کالا در فرانسه :
در ضمن این سایت برای افرادی که می خواهد یک وسیله دست دوم را بفروشند ( قابل توجه افرادی که دارند از فرانسه میروند ) هم مکان مناسبی است. هم متقاضیان زیادی دارد هم اینکه هیچ هزینه ای بایت آگهی در این سایت نمی دهید. 

یک سایت دیگر که آنهم برای خرید و فروش اینترنتی است و در ضمن بصورت مرتب آگها ها را در یک مجموعه چاپ و عرضه میکند سایت تاپ آنونس هست. من شخصا تجربه مناسبی از این سایت نداشتم اما اگر دقت کنید و وقت بگذارید حتما می توانید از کالاهای ارائه شده در آن استفاده کنید. تجربه من مربوط به خرید ماشین بود که فروشنده از من می خواست که پول خرید را قبل از دیدن ماشین بصورت حواله آماده کنم. و وقتی که با مخالفت من روبرو شد مرتب با من تماس میگرفت و توجیه میکرد که باید اینکار انجام بشه. بعدا فهمیدم که از یک کلاه برداری درست و حسابی فرار کرده ام با ندادن پول قبل از دیدن ماشین.


در همین مورد خرید ماشین پیشنهاد می کنم مطالبی که امین ثابتی (خرید خودرو) نوشته را هم بخوانید. امین ثابتی در مورد مکانهای خرید ماشین و بیمه و گواهینامه هم نوشته.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

آموزش رانندگی در فرانسه مراحل و نحوه ثبت‌نام

آموزش رانندگی در فرانسه، تفاوت گواهینامه دنده اتومات و دنده دستی

موتور جستجوئی غیر از گوگل