تبدیل ویزای محقق به ویزای کار


یکی از بازدیدکنندگان سایت سوالی را که قبلا در یک فروم مطرح کرده بودند، مجددا از من پرسیده اند. سوال بصورت کلی این است که برای کسی که با ویزای محققی () وارد فرانسه شده و الان نمی خواهد دوره دکترا را شروع کند و ترجیح می دهد که سر یک کار برود، آیا بهتر است که صبر کند تا کار پیدا کند و بعد مستقیم ویزای کار بگیرد یا اینکه الان ویزای محقق را تمدید کند و بعد که کار پیدا شد تقاضای تغییر ویزا بدهد؟

بهترین و کم ریسک ترین کار این است که تقاضای کارت اقامت محقق داده شود. با این کارت می توان بصورت تمام وقت در فرانسه کار کرد. بعد هم زمانیکه کار پیدا شد می توان براحتی برای تغییر کارت (‌در صورت لزوم چرا که گاهی نوع کار باعث میشه که فرد بتواند با همین ویزا کار خودش را ادامه دهد) تقاضا داد. اما اینکه تقاضا ندهیم و با همین ویزای یکبار ورود دنبال کار باشیم کمی ریسک کار را زیاد میکند.
البته می توان تا حدود یک هفته به پایان مهلت ویزا هم صبر کرد اما اداره پرفکتور تنها در صورتی تقاضای کارت جدید را خواهد پذیرفت که متقاضی در دانشگاه ثبت نام کرده باشد و طی مدت سه ماه فیش حقوقی خود را هم ارائه بدهند (درمورد کسانی که درآمد دارند). 

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

آموزش رانندگی در فرانسه مراحل و نحوه ثبت‌نام

آموزش رانندگی در فرانسه، تفاوت گواهینامه دنده اتومات و دنده دستی

موتور جستجوئی غیر از گوگل