سرویس اینترنت در فرانسه


عکس بالا نتیجه تستی است که بر روی اینترنت خانگی (از طریق این سایت) انجام داده ام. سرویس که استفاده میکنم متعلق به شرکت Numericable است. این سرویس بایستی سرعت دانلودی در حدود ۱۰۰ مگابیت در ثانیه داشته باشد که عملا به این دلیل که همه اینترنتی که وارد منطقه میشه بصورت اشتراکی است، همیشه سرعتی کمتر از ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه داریم. اما همین سرعت حدود ۲۰ مگا بیت بر ثانیه برای اینکه بتوانید همزمان دو تا ۳ فیلم را روی کامپیوتر خودتان ببینید کافی است.
در حال حاضر بیشتر شرکتهای اینترنتی در فرانسه طبق یک قرارداد چند امکان را همزمان به شما می دهند. این امکانات شامل اینترنت، تلفن ( یک شماره مجانی + تلفن رایگان به همه کشورهای اروپائی و آمریکای شمالی و بسیاری از کشورهای آسیای شرقی) و تلویزیون است. علاوه بر اینها مدتی است که تلفن نامحدود به موبایل در فرانسه هم به این سرویسها اضافه شده است.
تمام امکانات بالا در شرکتی که اشاره کردم حدود ۴۳ یورو در ماه هزینه دارد. البته در ابتدای هر قرارداد معمولا برای اینکه شما را تشویق به بستن قرارداد کنند قیمتهای کمتری را برای ماههای اولیه پیشنهاد میکنند. متاسفانه شرکتی که اشاره کردم قراداد دو ساله می بندد. بنابراین نمی توانید قبل از دوسال قرارداد را لغو کنید.

بیشتر شرکتهای اینترنتی/مخابراتی در فرانسه بسته های مشابهی (‌از نظر قیمت )‌به شما پیشنهاد میکنند. اما بعضی از آنها سرویس موبایل (‌یک گوشی بهمراه یک یا دو ساعت مکالمه رایگان در ماه )‌هم ارائه میکنند. چنین شرکتهایی معمولا چیزی در حدود ۴-۵ یورو بیشتر میگیرند اگر که همه امکانات را با هم از آنها بخرید. 


نکات مهم برای قراردادهای اینترنت در فرانسه :‌
۱- مدت زمان قرارداد :‌معمولا دو ساله است اما بعضی از شرکتها قراردادهای آزاد هم ارائه میکنند که معمولا یا گرانتر هستند یا اینکه سرویس با کیفیت کمتری ارائه می کنند.
۲- تعداد شبکه های تلویزیونی : یک سری از شبکه های تلویزیونی در فرانسه بین همه مشترک هستند اما تعدادی شبکه خوب هست که معمولا بصورت اختصاصی روی بسته های بعضی از شرکتها ارائه میشه. مثلا شرکتی که ما با آن قرارداد داریم (numericable)، چند کانال خیلی خوب برای بچه ها دارد. دو تا کانال والت دیزی همیشه هستند که کارتون پحش میکنند ( فرانسه و انگلیسی )‌و یک کانال اختصاصی (http://www.nickelodeon.fr) هم هست که همیشه کارتون و فیلمهای بچه را پخش میکند.
۳- سرویس موبایل :‌ اگر میزان مصرف موبایل شما زیاد است می توانید سرویسهائی را انتخاب کنید که بجای تلفن معمولی سرویس موبایل بهتری به شما بدهند. در این شرکتها (http://www.bouyguestelecom.fr) معمولا سرویس اینترنت موبایلی نامحدود بهمراه موبایل (‌معمولا آی فون یا موبایلها نسل جدید ) و یک یا دو ساعت مکالمه رایگان در ماه را به شما پیشنهاد میکنند. این سرویس برای افرادی که دانشجو هستند یا اینکه بیشتر وقت خارج از خانه هستند مناسب تر هست.

اگر سوالی در این مورد داشتید می توانید در اینجا از من بپرسید.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

آموزش رانندگی در فرانسه مراحل و نحوه ثبت‌نام

آموزش رانندگی در فرانسه، تفاوت گواهینامه دنده اتومات و دنده دستی

موتور جستجوئی غیر از گوگل