تمدید ویزای اقامت فرانسه

سوالی که برای همه افراد خارجی که بصورت موقت در فرانسه هستند پیش می آید این است که بعد از اتمام درس (بصورت دانشجوئی با محقق/دکترا) آیا امکان تمدید ویزای فرانسه را دارند یا نه. با توجه به این نکته که بعد از تاریخ انقضاء کارت اقامت نه دیگر دانشجو هستند و نه محقق.


طبق نوشته این سایت، ظاهرا این اجازه داده شده است که شما ویزای خودتان را بصورت موقت تمدید کنید. برای دانشجویان ظاهرا تمدید ویزا بهمراه اجازه کار است. تمدید ویزا برای این انجام می شود که به شما فرصت بدهد که در فرانسه کار پیدا کنید. 
البته تنها شرط تمدید ویزا این است که شما یک دوره حداقل کارشناسی ارشد را تمام کرده باشید. برای تمدید هم ظاهرا مدارک ساده ای می خواهند :
  • les indications relatives à son état civil,
  • 3 photographies d'identité,
  • sa carte de séjour "étudiant" en cours de validité,
  • un diplôme au moins équivalent au master délivré par un établissement d'enseignement supérieur habilité au plan national (cette pièce peut être produite après),
  • une lettre, éventuellement complétée par des documents, précisant pour quels motifs l'expérience professionnelle qu'il envisage pourrait participer au développement économique de la France et de son pays d'origine et s'inscrire dans le cadre d'un retour dans son pays.

ظاهرا مهمترین مدرکی که باید ارائه بشه نامه ای هست که توضیح دلایل خودتون را باید بنویسید. در ضمن تمدید ویزا هزینه جدیدی ندارد.

نظرات

  1. این ویزا برای چند وقت اعتبار دارد و کی باید اقدام کرد؟

    پاسخحذف
  2. الان این ویزا برای ۶ ماه صادر میشه. تا آنجائیکه می‌دانم امکان تمدید هم نداره.

    پاسخحذف

ارسال یک نظر

پست‌های معروف از این وبلاگ

آموزش رانندگی در فرانسه مراحل و نحوه ثبت‌نام

آموزش رانندگی در فرانسه، تفاوت گواهینامه دنده اتومات و دنده دستی

موتور جستجوئی غیر از گوگل