تجربه ای با سیستم اورژانس در فرانسه

Pompiers

دیروز اتفاقی برای پسرم افتاد که باعث شد از نزدیک شاهد سرویس اورژانس در یکی از شهرهای کوچک فرانسه باشه. تصور من اینه که در بسیاری از کشورهای اروپائی و استرالیا مشابه این سرویس ارائه میشه؛ شاید کمی متفاوت در جزئیات.  

 زمانیکه می خواستیم از پله برقی در ایستکاه مترو در شهر رن استفاده کنیم، دست پسر من رفت زیر نواری که در کنار پله برقی کار می کرد. زمانیکه متوجه موضوع شدم دستش را با فشار بیرون آوردم و دیدم که دو تا از انگشتای پسرم له شده. داستان کامل را قبلا در وبلاگ سام نوشته ام , برای همین اینجا تکرار نمی کنم. 
آمبولانس اورژانس در شهر رن

اما نحوه رفتار کارمندان مترو، اورژانس و بیمارستان برای من جالب بود.
اول از همه اینکه ماموران مترو همان اول به اورژانس زنگ زدند و در تمام مدتی که ما آنجا بودیم، در کنار ما بودند و سعی میکردند به ما روحیه بدهند. مرتب هم به اورژانس زنگ می زدند که بینند کی می رسند. بعد از مدتی که از نظر ما زمان زیادی بود، بالاخره اورژانس امد. 4 نفر بهمراه کیف حاوی تجهیزات کمکهای اولیه. بعد هم ما را به اورژانس بیمارستان کودکان منتقل کردند. در بیمارستان بعد از بررسی اولیه در نهایت از دست مجروح عکس گرفته شد. دکتر بعد از اینکه فهمید که مشکل شکستگی نیست، از دکتر دیگری خواست که ببینه دستش نیاز به بخیه داره یا نه. در نهایت هم انگشتان دست را پانسمان کردند و ما مرخض شدیم. در طی این مدت کسی از ما پول نخواست و همان تشکیل پروند در بدو ورود کفایت می کرد. که البته بخاطر سابقه قبلی در بیمارستان، حتی نیاز نداشتیم که کار بیمه را نشان بدهیم. 
احتمالا در آینده نزدیک نامه ای به آدرس ما فرستاده خواهد شد که هزینه های بیمارستان را نوشته اند. ما این نامه را به بیمه می دهیم و آنها به ما نامه ای می دهند که نشان می دهد که بیمه چقدر از این هزینه را قبول خواهد کرد و در نهایت مابقی را ما پرداخت خواهیم کرد. اگر کسی هم برای پرداخت بقیه هزینه مشکلی داشته باشه می تونه یا تقاضا کنه که بصورت قسطی پرداخت کنه یا اینکه درخواست که تحت پوشش دولت قرار بگیره اگر مشکل مالی داره.

کیفیت سرویس و اینکه همه احتمالهای ممکن بررسی شد، باعث میشه که همیشه احساس آرامش داشته باشی. خیالت راحت باشه که دکترها بر اساس وظیفه خودشان همه کارها را انجام می دهند و نیازی نیست که ما برای هر کدام از کارها به دکتر یا پرستارها توضیح بدهیم کنیم. در ضمن اینکه در تمام این مدت دکتر و پرستارها تمام کارهائی که لازم هست انجام بشه را به زبان ساده برای ما توضح می دادند. بد نیست به این نکته هم اشاره کنم که در معاینه دکتر در اتاق اختصاصی انجام می شد که تمام امکانات پزشکی لازم را داشت.



نظرات

  1. سلام امیدوارم حال پسرتون خوب باشه و اینطور که دیدم خدا رو شکر صدمه جدی نبوده

    ماشاالله ماشالله خیلی هم خوشگل هست آقا پسرتون، خدا حفظش کنه

    پاسخحذف
  2. آره الان دیگه تقریبا زخمها بسته شده اند؛ هرچند هنوز باید پانسمان بشه.
    ممنون از احوالپرسی

    پاسخحذف
  3. سلام علیرضا جان
    خیلی دیر دیدم امیدوارم دست سام خوشتیپ خوب شده باشه.

    پاسخحذف
  4. سلام علی جان
    الان بهتر شده. فقط دو تا انگشتش باید ناخن در بیاره که طبق گفته دکتر کمی طول میکشه.

    پاسخحذف

ارسال یک نظر

پست‌های معروف از این وبلاگ

آموزش رانندگی در فرانسه مراحل و نحوه ثبت‌نام

آموزش رانندگی در فرانسه، تفاوت گواهینامه دنده اتومات و دنده دستی

موتور جستجوئی غیر از گوگل