جشن سال نو در شهر رن

نوروز 1392 مبارک

آخرین روزهای سال 1391 شمسی را می گذرانیم و مانند سالهای قبل گروههای مختلف ایرانی در شهر رن بدنبال برگزاری هرچه بهتر مراسم جشن سال نو هستند. قبلا در مورد گروههای فعال در شهر رن نوشته بودم. 


انجمن افیب:
امسال هم انجمن افیب (AFIB) که جدیدا سایت اینترنتی خودش را هم راه اندازی کرده، مراسمی را برای عصر روز شنبه 23 مارس تدارک دیده است. حضور در این مراسم برای همه آزاد هست و تنها هزینه مختصری را باید قبلش پرداخت کنید. در سایت این انجمن اطلاعاتی در مورد مراسم سال جدید (1392) ایرانیان  نوشته شده است. اما برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این برنامه باید با آنها تماس بگیرید. هزینه شرکت در این مراسم برای بزرگسالان 15 یورو و کودکان 10 یورو است. 

این گروه که بیشتر از دانشجویان ایرانی شهر رن تشکیل شده، قصد داره که برای سال جدید ایرانی، چهارشنبه سوری و سیزده بدر برنامه ریزی کنه. مثل همیشه برنامه های هر سه مراسم شامل روز، ساعت و محل برگزاری  در صفحه فیس بوک این گروه به رای گیری گذاشته شده است. برنامه زمانی و مکانی هر برنامه ای بر اساس تعداد رای بیشتر اعضاء گروه انتخاب میشه. سال گذشته برای شرکت در هر یک این مراسمها نیازی نبود سی هزینه ای پرداخت کنه و هر کسی مقداری خوردنی آورده بود. مثلا یکی از دوستان برای روز سیزده بدر آش رشته برای همه درست کرده بود. سال گذشته غیر از همسر تعدادی از ایرانیان، بقیه افراد ایرانی بودند اما ظاهرا قراره که امسال تعداد افراد غیر ایرانی برنامه ها بیشتر باشه که این خودش کمک میکنه که اونها هم با فرهنگ ایران بیشتر آشنا بشوند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید در همین صفحه کامنت بگذارید یا اینکه مستقیما در صفحه فیس بوک گروه ایرانیان شهر رن تقاضای عضویت کنید و در نظر سنجی شرکت کنید. 

پی نوشت
- من در هیچ کدام از ایندو گروه مسئولیتی ندارم (هر چند تقریبا با بیشتر اعضای دو گروه آشنائی دارم) و مطالب نوشته شده صرفا جهت اطلاع دوستان مقیم شهر رن می باشد. 
- با توجه به وضعیت آب و هوا بنظر ظاهرا برنامه جهارشنبه سوری امسال برگزار نخواهد شد. تا آخر هفته باران داریم و دمای هوا هم در ساعات پایانی روز تقریبا نزدیک صفر هست.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

آموزش رانندگی در فرانسه مراحل و نحوه ثبت‌نام

آموزش رانندگی در فرانسه، تفاوت گواهینامه دنده اتومات و دنده دستی

موتور جستجوئی غیر از گوگل