اجاره خانه در فرانسه - قسمت اول

اجاره خانه در فرانسه

یکی از کارهای مهم و نسبتا پیچیده در فرانسه پیدا کردن خانه برای اجاره است. در این نوشته در مورد شرایط اجاره خانه را توضیح داده ام. در این نوشته فرض بر این است که شما می خواهید یک آپارتمان/خانه کامل را اجاره کنید و صاحب خانه شما هم یک فرد حقیقی است. شرایط اجاره اتاق یا خوابگاه دانشجوئی کاملا متفاوت از مطالب این نوشته است (لینکهای مربوط به اجاره خوابگاه دانشجوئی را در انتهای همین نوشته اضافه کرده ام).



رابطه اجاره با درآمد شما :
یک قانون  مهم در اجاره خانه وجود دارد که بر اساس نیاز شرکتهای بیمه برای تضمین اجاره خانه های نو ساز استفاده میشود، اما تقریبا برای بیشتر خانه های اجاره ای فرانسه صادق است. طبق این قانون شما فقط می توانید خانه ای را اجاره کنید که هزینه اجاره آن (بهمراه هزینه شارژ ماهیانه) کمتر از یک سوم درآمد شما باشد. به این معنی که اگر درآمد شما حدود 1500 یورو در ماه است (رقمی که آخر ماه بدست شما میرسد)، شما فقط می توانید خانه یا آپارتمانهائی را اجاره کنید که هزینه اجاره بعلاوه شارژ آنها کمتر از 500 یورو در ماه باشد. د رغیر اینصورت باید یک نفر را بعنوان گارانتی به صابخانه معرفی کنید که تعهد کند که اگر شما اجاره خانه را ندادید، صابخانه می تواند از گارانتی شما مبلغ اجاره را بگیرد. در مورد شرایط فرد گارانتی  دهنده هم در ادامه مطلب خواهم نوشت.
اما این قانون می تواند در مرد بعضی از آپارتمانها متفاوت باشد. به این معنی که گاهی صاحبخانه از شما گارانتی نمی گیرد. یا اینکه در بعضی از شهرهای بزرگ مانند پاریس از شما بیشتر از یک پارانتی بخواهند.

شرایط گارانتی :
تنها افرادی می توانند بعنوان گارانت باشند که یک قراردد کار دائم (CDI) داشته باشند و درآمد ماهیانه آنها بیشتر از چهار برابر اجاره خانه باشد. فرد گارانت بایستی مدارکی برای اثبات موارد ذکر شده ارائه دهد. این مدارک شامل قرارداد کار، فیش حقوق 3 ماه قبل و مدرکی برای اثبات آدرس محل سکونت (مانند قبض برق، تلفن …) ارائه کند.

با همه این شرایط، همیشه این امکان وجود دارد که آپارتمانی برای اجاره پیدا کنید که نیازی به گارانت نداشته باشد. در اینصورت این آپارتمانها معمولا اجاره ای بالاتر از نرخ معمول  دارند و در منطقه های دورتر از مرکز شهر هستند.


لینکهای مرتبط: 

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

آموزش رانندگی در فرانسه مراحل و نحوه ثبت‌نام

آموزش رانندگی در فرانسه، تفاوت گواهینامه دنده اتومات و دنده دستی

موتور جستجوئی غیر از گوگل