مالیات یک مستاجر در فرانسه


فرانسه کشوری است که تقریبا از همه چیز و هر کاری مالیات میگیره و درصد مالیاتش هم نسبتا بالا است. در این نوشته قصد دارم در مورد مالیاتهائی که یک مستاجر باید در فرانسه بپردازه صحبت کنم. شاید برای خواننده‌ای که درایران زندگی کرده (می‌کند) جالب باشه که بدونه حتی یک مستاجر بدلیل اینکه خانه‌ای را اجاره کرده باید مالیات بده.
اولین و مهمترین مالیاتی که یک مستتاجر فرانسوی پرداخت می‌کنه تحت عنوان مالیات مسکن (La taxe d'habitation) هست. معمولا این مالیات بر اساس مجمع درآمد مستاجر(ها) و میزان اجاره یک ماه محاسبه میشه. بصورت کلی میشه گفت که این مالیات در حدود یک ماه اجاره خواهد بود. بد نیست اشاره کنم که قرارداد اجاره در فرانسه شامل مبلغ اجاره و مبلغ گارانتی هست و چیزی بعنوان بیعانه وجود ندارد. در روز اول ژانویه هر کسی که قرارداد اجاره داره باید این مالیات را پرداخت کنه. 

مالیات دوم بعنوان مالیاتی است که برای استفاده از تلویزیون باید داد (La contribution à l'audiovisuel public). این مالیات معمولا هر ساله توسط دولت تعیین میشه و رقم ثابتی برای همه هست. معمولا بصورت پیش فرض از همه باید این مالیات را پرداخت کنند مگر اینکه فرمی را پر کرده و اعلام کنند که در خانه از هیچ نوع برنامه تلویزیونی استفاده نمی‌کنند. 


مالیات دیگری که یک مستتاجر باید پرداخت کنه کمی نیاز به توضیح داره. این مالیات (TEOM) بخشی از مالیاتی است بابت جمع‌آوری زباله‌ها پرداخت میشه. مبلغ این مالیات بسته به شهر و سال به سال متفاوت هست. معمولا این رقم را صاحبخانه پرداخت می‌کند و در نهایت یا از طریق شارژ ماهیانه یا در پایان سال از مستاجر می‌گیرد. شخصا در طی این مدتی که در فرانسه بودم این مالیات را بصورت مستقیم نداده‌ام. برای اولین بار امسال صاحبخانه از من خواسته که بخشی از این مالیات را پرداخت کنم. 

علاوه بر مالیاتهائی که در بالا اشاره شد، موارد دیگری هم هستند که بسته به شرایط یا شهر می‌تونه متفاوت باشه. جت اطلاعت، هزینه‌هائی که یک مستاجر در فرانسه باید پرداخت کند در آدرس زیر توضیح داده شده است که بزودی بعنوان یک نوشته مستقل بررسی خواهم کرد.

نوشته‌های مرتبط:

نکته ای در مورد مالیات در فرانسه



نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

آموزش رانندگی در فرانسه مراحل و نحوه ثبت‌نام

آموزش رانندگی در فرانسه، تفاوت گواهینامه دنده اتومات و دنده دستی

موتور جستجوئی غیر از گوگل