کسب و کار در فرانسه - قسمت دوم

از اول ژانویه 2009 قانون جدید د رفرانسه وضع شده است که به یک کارآفرین اجازه می دهد بدون درگیر شدن به کارهای اداری طولانی و سیستمهای پیچیده محاسبات مالیات شرکت، یک شرکت کوچک را برای خودش راه بیندازد. طبق این قانون دانشجویان و تمام افراد بیکار یا کارمند ( نیمه وقت یا تمام وقت ) می توانند چنین کاری را شروع کنند.
نکته جالبی که در مثالهای این قانون دیده می شود این است که بیشتر نمونه هائی که برای مثال مطرح شده است همه مربوط به کارهای رشته کامپیوتر است. 
خلاصه مطلب این است که برای کسب و کار مربوط به تجارت می توان تا 80 هزار یورو در سال گردش مالی داشت و مالیات شرکت در این قسمت بصورت ماهیانه یا هر 3 ماه یکبار و رقمی در حدود 13 درصد خواهد بود. برای کسب و کار در زمینه مشاوره و خدمات این رقم 23 درصد است. نکته اینکه بر خلاف بقیه مدلهای کسب وکار رقم مالیاتی شما هر ماه بر اساس گردش مالی شما ثابت خواهد بود. اگر زمانی هیچ درآمدی نداشته باشید نیازی نیست که هزینه ای به دولت پرداخت کنید ( بر خلاف انواع دیگر کسب و کار ) . برای همین این مدل بهترین روش شروع کسب و کار برای افرادی است که می خواهند بصورت تک نفره کار کنند.


البته اینرا هم باید اضافه کنم که علاوه بر رقمی که ماهیانه برای درآمد کسب و کار پرداخت میکنید، بایستی آخر هر سال هم طبق قوانین فرانسه بخش دیگری از درآمد خودتان را بعنوان مالیات سالیانه پرداخت کنید که این رقم بر اساس جدول تعین خواهد شد و نسبت خطی با درآمد سالیانه شما ندارد.

در این صفحه هم بصورت خلاصه می توانید از مزایای این روش راه اندازی کسب و کار در فرانسه مطلع شوید.
قسمت اول این نوشته را هم در اینجا بخوانید.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

آموزش رانندگی در فرانسه مراحل و نحوه ثبت‌نام

آموزش رانندگی در فرانسه، تفاوت گواهینامه دنده اتومات و دنده دستی

موتور جستجوئی غیر از گوگل