ونیز کوچک فرانسه



فرانسه سالهاست که بعنوان اولین مقصد توریستی جهان شناخته شده است  (مرجع خبر) و بیشتر توریستها به شهرهای بزرگ فرانسه مسافرت می‌کنند. اما بسیاری از شهرهای کوچک فرانسه هم هستند که فرهنگ خاص خودشان را تثبیت کرده و سالیانه توریستهای زیادی را پذیرائی می‌کنند. در این پست به یکی از این شهرهای کوچک با فرهنگی که ترکیبی از فرانسوی/آلمانی/سوئیسی هست می‌پردازیم.


کُلمَق (Colmar) یکی از شهرهای شمال شرق فرانسه واقع در ناحیه آلزاس(Alsace) ودپارتمان اوـرَن (Haut_Rhin) می‌باشد.  وِنیز کوچک (la petite Venise)  یکی از محله های رمانتیک و معروف و از جاذبه‌های توریستی این شهر به حساب می آید. به دلیل هم‌تراز بودن خانه‌ها در دو طرف رودخانه به  این محله زیبا  ونیز کوچک گفته می‌شود. شهر کلمق به سوئیس و آلمان نزدیک می باشد و شما به راحتی می توانید با ماشین به این کشورها سفر کنید.  بازار نوئل با دکوراسیون  بسیار زیبا  و متفاوت و تزئینات منحصر به فرد مغازه‌ها  و کوچه‌ها و خیابانهای شهر در ماه  ژانویه بسیار جذاب و دیدنی است.  


غذای معروف منطقه آلزاس شوکخوت (Choucroute)  هست. بخش اصلی این غذا از کلم پخته شده درست شده که بهمراه سوسیس و سیب زمینی و ژامبون سرو میشه.

La choucroute d’Alsace




سمت چپ عکس رستوران کوچکی هست که بسیار خوش منظره است
و کیفیت غذاش هم خیلی خوب :)






 معماری ونمای معروف خانه های  منطفه آلزاس 






بلوار مرکز شهر




این هم 2 تای غذای دیگه از همان رستوران تو عکس بالا :)

ماهی با سس مخصوص



مرغ با سس مخصوص


نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

آموزش رانندگی در فرانسه مراحل و نحوه ثبت‌نام

آموزش رانندگی در فرانسه، تفاوت گواهینامه دنده اتومات و دنده دستی

موتور جستجوئی غیر از گوگل