گواهینامه رانندگی

همانطور که قبلا نوشته بودم در صورتیکه متقاضی دریافت گواهینامه رانندگی بین المللی از ایران باشید می توانید بصورت اینترنتی اینکار را انجام بدهید. در ضمن نوشته بودم که برای اینکار از طریق بانک سامان هزنیه را پرداخت کردم. هزینه ارسال گواهینامه حدود ۴۰ هزار تومان از طرف شرکت اعلام شد که من انصراف دادم. بعدا از برادرم خواستم که آنرا گرفته و برای من بفرستد که هزینه پاکت پست و ارسل حدود ۴۵۰۰ تومان شد. در ضمن بسته من در عرض دو هفته با پست پیشتاز بدست من رسید.
نکته ای که می خواهم اشاره کنم در مورد سیستم پست در ایران است. از برادرم خواسته بودم که هزینه ارسل گواهینامه از ایران به فرانسه را برای من سوال کند. هر شعبه پستی یک قیمت داده بود که همه آنها با ارقامی که در سایت پست نوشته بودند متفاوت بودند. تنها موردی که قیمت درست بود آخرین مورد بود که حدود ۲۵۰۰ تومان هزینه پست بود و البته ما کمی بیشتر شارژ شدیم.
مثلا یکی از  شعبه ها گفته بود که کمتر از  ۲۵۰۰۰ هزار تومان نمی توانیم بفرستیم که ما دیدیم خوب پست دی اچ ال هم که همین رقم را برای بسته های تا یک کیلو میگیرد ( پارسال اینطور بود ) برای همین از آن سرویس استفاده نکردیم.

به هر حال اگر خواستید بسته ای را برای خارج از ایران از طرق پست بفرستید قیمت آنرا از چند باجه پستی بپرسید و فکر نکنید که اگر یکی از آنها قیمتی گفت بقیه هم همان را خواهند گفت.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

آموزش رانندگی در فرانسه مراحل و نحوه ثبت‌نام

آموزش رانندگی در فرانسه، تفاوت گواهینامه دنده اتومات و دنده دستی

موتور جستجوئی غیر از گوگل