برگشت مالیات در فرانسه

قبلا در مورد مالیات بر درآمد نوشته بودم و اینکه در فرانسه بایستی رقم نسبتا قابل توجهی از درآمد خود را بعنوان مالیات بر درآمد به دولتی بدهید و علاوه بر این هر خریدی که می کنید شامل یک مالیات اضافه هم می شود که برای بیشتر کالاها 19.6 درصد است و برای کالاهای اساسی 5.5 درصد. 
اما در کنار اینکه شما این مالیاتها را پرداخت میکنید مواردی هستند که بصورت غیر مستقیم بخشی از این هزینه ها را به شما بر میگردانند. مواردی مانند کمک هزینه اجاره خانه و کمک هزینه فرزند. یک مورد دیگر که به افراد کارمند تعلق میگیرد هزینه رفت و آمد هست. مثلا شما می توانید کارت اتوبوس/مترو را برای یکسال بخرید و شرکت شما 50 درصد این هزینه را به شما بر میگرداند. بعنوان مثال این رقم برای شهر رن حدود 400 یورو برای یکسال است ( برای یکنفر ) که شرکته محل کار بایستی نصف آنرا که حدود 200 یورو می باشد را به شما بر گرداند. علاوه بر این برای ما بعنوان خارجی که بایستی هر سال کارت اقامت خودمان را تمدید کنیم این امکان وجود دارد که هزینه تمدید را از شرکت محل کار بخواهیم. امسال هزینه تمدید کارت اقامت در فرانسه 110 یورو برای هر نفر بود که البته این رقم وقتی برای اولنی بار باشد حدود 450 یورو خواهد بود که شامل یک آزمایش پزشکی هم هست. 
واقعیت این است که تمام مالیاتها و هزینه ها در فرانسه با این فرض به افراد شارژ می شود که در صورت نیاز بتوانند بخضی از آنها را بگیرند. شاید کسی که درآمد خوبی داشته باشد ( در فرانسه درآمد خوب زیاد معنی ندارد و تفاوت درآمد زیادی وجود ندارد ) و تصمیم بگیرد که این هزینه را پس نگیرد.

این موارد را نوشتم برای اینکه من خودم در سال اول اینها را نمی دانستم و در حقیقت هزینه ای که باید از طریق محل کار پرداخت میشد را من خودم دادم و بعد از گذشت زمان دیگر نمی توان آن هزینه ها را زنده کرد.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

آموزش رانندگی در فرانسه مراحل و نحوه ثبت‌نام

آموزش رانندگی در فرانسه، تفاوت گواهینامه دنده اتومات و دنده دستی

موتور جستجوئی غیر از گوگل