اقامت در فرانسه بعد از اتمام تحصیل

اینروزها با نزدیک شدن پایان دوره تحصیلی، بیشتر در مورد روشهای تمدید ویزای اقامت در فرانسه مطالعه و تحقیق میکنم. اینکه آیا بلافاصله بعد از تمام شدن ویزا (که همزمان با دفاع از پایان نامه خواهد بود) باید فرانسه را ترک کنم. 
بصورت منطقی بایستی فرصتی داده شود که فرد بتواند کارهای نیمه تمام را در فرانسه تمام کند.

نمونه کارت اقامت فرانسوی
البته جدیدا کارتهای کوچک شده اند و بهمراه یک چیپ الکترونیکی  هستند.

اما برای شما که مشکلی مشابه مرا دارید روشهای زیر را می نویسم که هر کدام از آنها می تواند استفاده شود. در ضمن بعد از اینکه توانستم ویزای خودم را تمدید کنم در مورد مدارکی که برای تمدید ویزا از من خواستند هم برای شما خواهم نوشت : 

راه اول :‌ اینکه برای یکسال دیگه در دانشگاه ثبت نام کنید.  بعد بعنوان یک دانشجو برای یکسال دیگه در فرانسه بمانید. برای اینکار کافیست که بتوانید در دانشگاه ثبت نام کنید (اجازه استاد تز و تمام نشدن سقف دوره تحصیلی لازم است) و اگر به اندازه کافی پول در حساب بانکی داشته باشید (۷-۸ هزار یورو برای یکسال)، می توانید براحتی برای تمدید کارت اقامت اقدام کنید.

راه دوم :‌ در صورتیکه پول کافی در بانک نداشته باشید (مانند من) می توانید برای مدت ۳ تا ۶ ماه تقاضای تمدید ویزا کنید. اگر شانس داشته باشید می توانید برای همان ویزای قبلی یک برگه تمدید بگیرید و تنها چیزی که نیاز دارید یک نامه از استاد هست که نشان بده شما نیاز دارید بیشتر برای تز بمانید. در این حالت هم شما نیاز به نشان دادن توانائی مالی دارید اما نیازی نیست خیلی زیاد باشد.

راه سوم :‌ اگر شما بعنوان خواننده این وبلاگ راه دیگری بنظرتان می رسد برای همه در اینجا بنویسید. 

در ضمن برای  انجام هر کدام از اینها باید یک بازه زمانی ۳ ماهه قبل از اتمام کارت اقامت را در نظر بگیرید.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

آموزش رانندگی در فرانسه مراحل و نحوه ثبت‌نام

آموزش رانندگی در فرانسه، تفاوت گواهینامه دنده اتومات و دنده دستی

موتور جستجوئی غیر از گوگل