انتخابات رباست جمهوری در فرانسه

انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در مرحله اول تمام شده و دو کاندید یکی آقای اولاند و دیگری رئیس جمهور فعلی فرانسه آقای سارکوزی به مرحله دوم رفته اند. همه در مورد اینکه بیشتر از ۸۰ درصد واجدین  شرایط در انتخابات شرکت کرده بودند نوشته اند. اینکه نفر اول کاندید جناح چپ بوده با حدود ۲۸ درصد آراء و نفر دوم هم ۲۷ درصد آراء را داشته (فرانسه ۲۴).

نتایج مرحله اول انتخابات فرانسه


اما نکته ای که بنظر من اهمیت داره اینه که روز بروز داره بر تعداد مخالفان مهاجرت خارجی ها در فرانسه اضافه میشه. به این دلیل که کاندید جناح راست افراطی این دوره توانسته سوم بشه و حدود ۱۷ درصد آراء را داشته باشه. اگر اینرا در نظر بگیریم که سارکوزی هم قبلا  در مورد اخراج افراد خارجی از فرانسه کلی صحبت کرده و از این نظر تقریبا با جناح راست افراطی هم عقیده هست (هر چند افراطی نیست) میشه در تصور کرد که در صورت پیروزی سارکوزی چه اتفاقی برای خارجی هائی که در فرانسه زندگی می کنند یا می خواهند در آینده زندگی کنند می افتد. باید اضافه کنم که پیش بینی میشه که بیشتر طرفداران راست افراطی در مرحله بعدی به سارکوزی رای بدهند که اگر این اتفاق بیفتد باعث برنده شدن سارکوزی خواهد شد.

نکته :‌ امروز بیشتر روزنامه های فرانسه از پیروزی کاندید جناح چپ بر سارکوزی نوشته بودند. ظاهرا این خبر خوبی برای طرفداران جناح چپ خواهد بود. اما بنظر من می تونه شیطنت طرفداران سارکوزی باشه. برای اینکه در مرحله دوم طرفداران جناح چپ با تصور اینکه دیگه برنده خواهند بود، در انتخابات شرکت نخواهند کرد. این خبرها اگر بتواند فقط چند درصد طرفداران جناح چپ را هم قانع کنه که نیازی ندارند در انتخابات شرکت کنند، میشه تصور کرد که سارکوزی برنده بشه. باید منتظر ماند و دید. 
برای زندگی کدام کشور بهتر است؟

اما،
همه اینها را برای کسانی نوشتم که تصمیم دارند فرانسه را برای زندگی یا درس خواند انتخاب کنند. شاید بد نباشه بدانید که جناح راست افراطی بصورت کلی معتقد هست که باید به هر روشی که میشه تعداد خارجی های فرانسه کم بشه. طبق آمار سالیانه حدود ۲۰۰ هزار نفر وارد فرانسه می شوند که این گروه می خواهد آنرا به ۱۰ هزار نفر برسونه (سارکوزی می خواهد این عدد را  به نصف کاهش بده) (مرجع خبر). یکی از روشهای کاهش نرخ مهاجرت هم اینه که به افرادی که در فرانسه درس می خوانند یا کار میکنند اجازه ندهند که خانواده خودشان را به فرانسه بیاورند که مجبور باشند بعدا از فرانسه بروند. یا اینکه مثلا در برنامه خودشان اعلام کرده اند که کمکهای دولت به خارجی ها را کم خواهند کرد تا آنها فشار بیشتری را تحمل کنند و فرانسه را ترک کنند. البته به همه این موارد باید قوانین جدید را هم اضافه کرد که باعث میشه افراد کمتری بتوانند ویزای ورود (دانشجوئی یا کار) فرانسه را بگیرند.

البته این حق هر کشوری است که برای آینده خودش برنامه ریزی کنه و ایرادی به اون نیست. فقط شمائیکه می خواهید برای آمدن به فرانسه برنامه بریزید، بهتره این موارد را قبل از برنامه ریزی در نظر داشته باشید.

لینک مرتبط :

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

آموزش رانندگی در فرانسه مراحل و نحوه ثبت‌نام

آموزش رانندگی در فرانسه، تفاوت گواهینامه دنده اتومات و دنده دستی

موتور جستجوئی غیر از گوگل