مهاجرت به غرب؛ آری یا نه!

Immigration - open your eyes

تعدادی از خوانندگان این وبلاگ در مورد روشهای مهاجرت و اینکه نظر من در مورد مهاجرت چیه، معمولا از من سوال میکنند. بسته به نوع سوال و اینکه سوال کننده چه سابقه تحصیلی یا کاری داشته باشد به هر کدام جواب داده ام. اما امروز مطلبی را در گوگل پلاس دیدم که بخشی از آنرا اینجا کپی کرده ام. مهمترین نکته ای باید توجه داشت اینه که مهاحرت به خارج از ایران برای همه مناسب نیست و بسته به توانائی شما (تحصیلی و سابقه کاری) در ایران می تونه گزینه خوبی باشه یا بدترین اتفاق زندگی شما باشه.


علی رغم تمام آن آوازی که از دور در مورد غرب به گوش میرسد، به تجربه شخصی میگویم که برای بسیاری، ایران بهترین جای رشد و زندگی برای خیلی از ماست. تجربه شخصی من این است که تنها دو دلیل موجه برای خروج از ایران وجود دارد: اول اینکه واقعاً امکان زندگی در ایران نداشته باشید، مانند بسیاری از افرادی که به دلایل مذهبی و یا سیاسی، امکان برخورداری از موقعیت های یکسان با بقیه اعضای جامعه را ندارند. دلیل دوم این است که شما در ایران آنقدر خوب باشید، که امکان پیشرفت بیشتر نداشته باشید. در این صورت به احتمال زیاد درهای خروج خود به خود برای شما باز میشوند و بدون آنکه چندان به خود زحمتی بدهید جایی در اروپا و یا آمریکا یا در حال تحصیل هستید و یا کار. کسانی که به هر یک از این دو دلیل از ایران خارج میشوند، هزینه بسیاری بالایی را میپردازند که به نظر من در بسیاری از موارد حتی قابل سنجش نیز نیست، منتها چیزی که در قبال پرداخت این هزینه دریافت میکنند، شاید بتواند ارزش آن را داشته باشند. به قید "شاید" توجه کنید. اگر به غیر از این دو دلیل از ایران خارج شدید، قید "شاید" تبدیل به "هرگز" میشود. آنچه شما در قبال زندگی در غرب میپردازید، در بسیاری از مواقع هرگز ارزش این تجربه را ندارد.

مطلب کامل را می توانید از اینجا بخوانید. فراموش نکنید که خوشحال میشم  بازهم سوالات خودتان در مورد مهاجرت را از من بپرسید، اما انتظار نداشته باشید که همیشه نظر مثبتی در مورد مهاجرت به شما بدهم. در بیشتر موارد مهاجرت درمان مشکلات شما در ایران نیست.


نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

آموزش رانندگی در فرانسه مراحل و نحوه ثبت‌نام

آموزش رانندگی در فرانسه، تفاوت گواهینامه دنده اتومات و دنده دستی

موتور جستجوئی غیر از گوگل