نکته ای در مورد مالیات در فرانسه


اگر شرکت شما بخواهید بخشی از سود آخر سال را با شما تقسیم کند، بصورت عادی شما باید این سود تقسیم شده را در درآمد سالیانه اعلام کرده و در نهایت مالیات آنرا بدهید. اما یک راه وجود دارد که می توانید مالیات آنرا ندهید. 
طبق گفته نماینده بانک سی ای سی (CIC) اگر شما این درآمد را در طرح پس انداز حقوق بگیران شرکتتان سرمایه گذاری کنید و پولتان را برای مدت 5 سال در بانک بلوکه کنید، می توانید بعد از 5 سال بدون دادن مالیات آنرا برداشت کنید. در ضمن در این مدت بانک با پول شما کار می کند ( با مشورت شما) و در صورت کسب سود (یا ضرر) آنرا با شما تقسیم میکند. 


نکته ای که همیشه برای من سوال بوده اینه که چرا وقتی در بانک سپرده گذاری میکنید و زمان سود دادن میشه همیشه اعلام میکنند که سود را بر اساس سرمایه گذاری شما پرداخت میکنند و احتمال داره که سودی پرداخت نشه. اما وقتی می خواهید وام بگیرید قبل از اینکه به شما پول بدهند، اول از همه تضمینهای قوی می گیرند که مطمئن باشند اصل و سود پول را برمیگردانید. در ضمن اینکه یک نرخ ثابت را برای شما در نظر می گیرند بدون اینکه در ریسک سرمایه گذاری با شما شریک باشند.

در تمام این موارد این بانکه که علاوه بر کارمزد اصلی سود می برده و چه وام گیرنده و چه سپرده گذار کمترین سود را می برند و همیشه شریک ضررهای بانک هستند.


نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

آموزش رانندگی در فرانسه مراحل و نحوه ثبت‌نام

آموزش رانندگی در فرانسه، تفاوت گواهینامه دنده اتومات و دنده دستی

موتور جستجوئی غیر از گوگل