شروع

در حقیقت ما در تاریخ 20 جولای 2007 مدارک خودمان را در اداره مهاجرت استرالیا ثبت کردیم. اما امروز تصمیم گرفتم که در این مورد بنویسم. دلیل اینکار هم این بود که نمیخواستم تا زمانیکه رفتن ما قطعی نشده، در این مورد زیاد صحبت کنم. 
مدتهاست که فایل ما تائید شده و در حقیقت بدلیل اینکه در فرانسه بودم ارسال مدارک تائیدیه پلیس را کمی دیر فرستادم و علاوه بر این میخواستم که برای آخر تابستان برنامه سفر را جور کنیم و کمی ارسال مدارک را به تاخیر انداختیم. 
بالاخره ما پاسپورتها را برای سفارت در پاریس فرستادیم ( هفته پیش ) و قرار است که این هفته پاسپورت با ویزای آن بدست ما برسد. طبق جوابی که به نامه من داده اند ( سفارت استرالیا در پاریس ) هفته گذشته پاسپورتها برای ما فرستاده شده و احتمالا دوشنبه ( فردا ) یا سه شنبه پست مدارک را به ما خواهد داد.
وضعیت پرونده من هم به این شکل بود که من MODL شدم و برای همین کارم کمی جلو افتاد و التبه به قول یکی از دوستان که پارسال به استرالیا رفت، بدلیل اینکه در دو سال گذشته در اروپا زندگی کرده ام کمی از نظر امنیتی کارم جلوتر از بقیه بوده و برای همین زمانیکه من داشتم مدارک پزشکی را می فرستادم بعضی از دوستان که از ما زودتر مدارک فرستاده بودند، هوز منتظر کیس آفیسر بودند.
البته فکر کنم این قانون جدید که رشته های کامپیوتر که تائیدیه MODL دارند را اولویت می دهد هم بی تاثیر نبود است.
به هر حال ما برنامه داریم که برای اواخر آگوست وارد سیدنی بشیم. البته خیلی دوست داشتم که زودتر با سیدنی برویم که دوستان میگویند برای گرفتن خانه و گرفتن کار بهتر است حداقل اوایل آگوست وارد شویم تا فرصت آشنائی با زبان ( لهجه ) استرالیائی را داشته باشیم و در 2 تا 3 ماه بعد که زمان استخدامها است بتوانیم کار پیدا کنیم. اما متاسفانه امکان اتمام درس قبل از آخر جولای نیست و بعد هم که برای خداحافظی باید به ایران برویم و 3 الی 4 هفته بمانیم. بعد می توانیم به سیدنی برویم.
امیدوارم که بتوانم در مورد تجربه وارد شدن به یک کشور دیگر ( برای زندگی دائم ) و مسائل و نکات آن مطالب را بنویسم که هم برای خودم یادگاری بماند و هم برای افرادی که این مطالب را می خوانند مفید باشد.
من خودم از وبلاگهای دیگران خیلی استفاده میکنم که در کنار این وبلاگ هم لیست این سایتها را اضافه کرده ام.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

آموزش رانندگی در فرانسه مراحل و نحوه ثبت‌نام

آموزش رانندگی در فرانسه، تفاوت گواهینامه دنده اتومات و دنده دستی

موتور جستجوئی غیر از گوگل