چند نکته در مورد مسائل مالی در بدو ورود

اینطور که میگن باید حدودا هزینه 6 ماه زندگی در استرالیا را با خودمان داشته باشیم. در اینصورت استرس دیر پیدا کردن کار و خانه گرفتن و اینها را نخواهیم داشت. خوب البته دلیل دیگرش هم اینه که معمولا برای افراد تازه وارد، اجاره کردن خانه آسان نیست و معمولا برای اینکه صاحبخانه مطمئن بشه که شما اجاره را می دی، باید پیشنهاد بدی که 6 ماه اجاره را پیش پیش می دهی. خوب این رقم برای شهری مثل سیدنی برای یک خانه هفته ای 400 دلار رقمی در حدود 10 هزار دلارمیشه.خوب هزینه زندگی هم که ظاهرا برای دو نفر حدود 1000 دلار در ماه هست ( شامل خوردن و برق و اینترنت و ...) که میشه 6000 هزار دلار. علاوه بر همه اینها برای خرید وسایل اولیه زندگی ( غیر از اینهائی که با خودمان می آوریم ) شامل یخچال و تلویزیون و مبلمان و تخت و میز و صندلی و ... باید رقمی در حدود 5000 دلار کنار بگذاریم. خوب البته برای شروع وگرنه رقم مورد نیاز بیشتر از اینهاست.
خوب تا اینجا رسیدیم به مجموع رقم 21000 دلار. حالا اگر هزینه بلیط و ارسال بار را هم حساب کنیم که اولی برای دو نفر با پرواز الاتحاد میشه حدود 1200 دلار و هزینه بار برای 250 کیلو هم حدود900 دلار آمریکا ( به قیمت روز 1010 تومان میشه حدود 90 هزار تومان ) - که بعبارتی باید برای بلیط و ارسال بار رقمی در حدود2200 میلیون تومان کنار گذاشت.
حالا مجموع همه اینها به قیمت امروز دلار استرالیا ( حدود 720 تومان ) میشه رقمی در حدود 17میلیون و 200 هزار تومان  
خوب این رقم کمی نیست و هر کسی باید قبل از آمدن حساب همه اینها را انجام بده و با دست پر بیاد. البته این اوزیها هم واقعا کیف میکنن که هر مهاجر ( دو نفری ) رقمی در حدود 25 هزار دلار در 6 ماه اول از خارج از استرالیا میارن. این خیلی به اقتصاد کشور کمک میکنه. دقیقا مثل اینکه توریست زیادی یک دفعه وارد کشورشون بشه.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

آموزش رانندگی در فرانسه مراحل و نحوه ثبت‌نام

آموزش رانندگی در فرانسه، تفاوت گواهینامه دنده اتومات و دنده دستی

موتور جستجوئی غیر از گوگل