ماندن یا رفتن

اینروزها اخبار خوبی از وضعیت کار استرالیا به گوش نمی رسد. با دوستی در سیدنی صحبت میکردم می گفت یکی از دوستان جدید در سیدنی 7 ماه هست که هنوز کار پیدا نکرده است. البته در زمینه شبکه و کامپیوتر. 
خوب واقعیت اینه که افرادی که بعنوان مهاجر وارد استرالیا می شوند، بایستی برای مدت حداقل 6 ماه هزینه کامل زندگی را داشته باشند. خوب در مورد ما با مشکلاتی که برایمان اتفاق افتاد امکانپذیر نبود. برای همین تلاش داشتم که همینجا فرانسه برای مدت بیشتری بمانیم.
با کمی خوش شانسی تواستم دوباره بورس بگیرم و اینبار برای یک دوره دکترا 3 ساله در شهر رنه. احتمال زیاد بعد از این در این وبلاگ در زمینه استرالیا و فرانسه همزمان خواهم نوشت. مشکل استرالیا اینه که احتمال پیدا کردن کار بدون جضور در آنجا در حال حاضر خیلی کم است. البته هستند شرکتهائی که در این زمینه استثنا هستند. خوب برای افرادی که نگران نوع زندگی در استرالیا هستند دو راه وجود دارد. یا اینکه با پول کافی به آنجا بروند یا اینکه با یک کار از قبل تعیین شده. برای ما هیچکدام امکانش نبود. ریسک اینکه بری و ببینی پی میشه، خوب برای من قابل قبول نبود. بخصوص الان که یک بورس دکترا خوب پیشنهاد شده و می توانم اینجا بمانم.
 

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

آموزش رانندگی در فرانسه مراحل و نحوه ثبت‌نام

آموزش رانندگی در فرانسه، تفاوت گواهینامه دنده اتومات و دنده دستی

موتور جستجوئی غیر از گوگل