اینروزها در فرانسه

دیروز از طریف پرواز امارات به پاریس آمدیم. با توجه به اینکه پرواز ما کمی دیر به پاریس می رسید، نتوانستیم که از فطار برای رفتن به شهر قن استفاده کنید. برای همین مجبور شدیم که یک ماشین کرایه کنیم. فاصله پاریس تا قن حدود 300 کیلومتر است که ما م یتوانستیم در زمانی حدود 4 ساعت آنرا طی کنیم. البته بدلیل اینکه نزدیک 24 ساعت بود که نخوابیده بودیم، مجبور شدیم در وسط راه چند ساعتی بخوابیم. به  هر حال ساعت حدود 7 صبح به هتل رسیدیم.
فعلا قرار بر این است که در هتل ( بی اند بی ) برای چند روز بمانیم تا بعد از پیدا شدن خانه به مکان جدید برویم. این جریان پیدا کردن خانه هم جالب است. ظاهرا دانشگاه با شرکتی در این زمینه قرارداد دارد و آن شرکت فردی را مامور کرده که به ما د رپیدا کردن خانه کمک کند. ایشان قبلا از طریق ایمیل مشخصات خانه مورد نظر ما را پرسیده و قرار شده که این هفته چند خانه را به ما نشان بدهد. در ضمن ایشان قرار بود در ایستگاه راه آهن هم به دنبال ما بیاید که ما برنامه را عوض کردیم.
به هر حال امروز تلفنی به من اطلاع دادند که قرار است فردا برای بازدید از چند خانه برویم. برای من جالب بود که دانشگاه چنین سرویسی را ارائه می دهد.
در فرانسه خانه گرفتن کمی با ایران متفاوت هست. اینجا اگه از طریق آژانس خانه را پیدا کنی، باید هزینه یکماه اجاره را به آژانس بعنوان دستمزد بدهی. در ضمن صاحب خانه رقمی در حدود یک یا دوماه اجاره را بعنوان ضمانت از شما می گیرد که در نهایت بعد از اتمام کار به شما برگشت داده می شود/ البته اگر خانه مشکلی نداشته باشد. در ضمن خانه بایستی کلا بیمه شده باشد که معمولا هزینه ای از 80 یورو به بالا در سال دارد. علاوه بر همه اینها شما بایستی یک فردی را که در جائی کار میکند معرفی کنید که بعنوان گارانتی شما ، قرارداد را امضاء کند. این فرد در صورتیکه شما به هر دلیلی ضرری را به صاحب خانه برسانید، باید آنرا جبران کند.

داشتم به این فکر میکردم که زمانی که می خواستم در ایران دکترا بخوانم شرایط چی بود و اینجا شرایط چطور هست. خوب طبیعیه که درس خواندن در اینجا کیفیت بهتری داشته باشه چرا که شما باید بیشتر به درس خواندن و کار در زمینه آن فکر کنی.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

آموزش رانندگی در فرانسه مراحل و نحوه ثبت‌نام

آموزش رانندگی در فرانسه، تفاوت گواهینامه دنده اتومات و دنده دستی

موتور جستجوئی غیر از گوگل