تفاوتی میان مردم ایران و پاکستان

با یکی از دوستان پاکستانی صحبت میکردم در مورد روزهای هفته. ایشان توضیح داد که قبلا در پاکستان روز جمعه تعطیل بوده است اما مدتی است که روز یکشنبه تعطیل است. ایشان از اینکه تعصیلی از روز جمعه به روز یکشنبه منتقل شده خیلی خوشحال بود.
دلیل خوشحالی این بود که ظاهرا مردم پاکستان همین یکروز را تعطیل بوده اند و بنابراین بیشتر کارهائی مانند عروسی و زایمان و غیره برای این روز برنامه ریزی میشده و بنابراین مردم نمی توانستند به نماز جمعه بروند. اما الان که یکشنبه روز تعصیل است، مردم براحتی می توانند به نماز روز جمعه بروند. و روز یکشنبه هم روز تعطیل است و مردم می توانند بقیه کارهای خودشان را انجام دهند.

نمی دانم چند درصد از مردم ایران از این دید به تغییر روز تعطیل از جمعه نگاه می کنند. اما من با شنیدن این استدلال خیلی متعجب شدم.
همیشه فکر میکردم که تغییر روز تعطیل به روز یکشنبه می تواند به رونق کسب و کار با کشورهائی که روز شنبه و یکشنبه تعطیل هستند کمک کند. در حال حاضر عملا روزهای جمعه و شنبه و یکشنبه نمی توان هیچ کارخاصی در زمینه همکاری با کشورهای اروپائی و غربی انجام داد. عملا سه روز هفته این ارتباط قطع خواهد بود.

نظرات

  1. علیرضای عزیز
    سلام
    منزل جدید مبارک، امیدوارم اوضاع بر وفق مراد باشه
    به خانواده سلام برسونید.
    علی ( مهاجرت نامه )

    پاسخحذف

ارسال یک نظر

پست‌های معروف از این وبلاگ

آموزش رانندگی در فرانسه مراحل و نحوه ثبت‌نام

آموزش رانندگی در فرانسه، تفاوت گواهینامه دنده اتومات و دنده دستی

موتور جستجوئی غیر از گوگل