تنوع غذائی

خاطره اول : چند روز پیش به یک کنفرانس در تولوز رفته بودیم. من بهمراه کلیه اعضای گروه رفته بودیم تا در جریان کارهای بقه گروه که از شهرهای مختلف فرانسه و همچنین دانشگاه آخن آلمان بودند، قرار بگیریم. در ضمن دو تا از همکاران ما هم دو تا مقاله کوچک ارائه کردند.
نکته ای که برای من جالب بود اینکه در فرانسه یک غذائی که نسبتا معمولی است، گشوت چرخ کرده خام است که در رستوران سرو می شود. وقتی استاد من این غذا را سفارش داد، اول فکر کردم که بالاخره کمی پخته شده ولی شاید کم پخته شده. اما وقتی پرسیدم قهمیدم که این غذا را اضولانمی پذند. کلی قیمت غذا بود اما جالب اینکه هیچ کاری بر روی گوشت چرخ کرده انجام نشده بود. همینطوری با خیار شور رنده شده سرو شد.

خاطره دوم: امسال همراه من یک دانشجوی تایلندی هم در دوره دکترا پذیرفته شده است. امروز که رفته بودیم برای غذا خوردن دیدم که میگوی تقریبا خام در بعنوان پیش غذا ارائه شده است. این دوست تایلندی منهم یک بشقاب از این میگو ها را برای خودش برداشت. در حین غذا خوردن متوجه شدم که دوست تایلندی من همه میگو را با پوست و شاخکهایش با هم می خورد. البته بعد از مدتی ظاهرا برای اینکه رعایت محیط را گرده باشد، شاخکها را با قاشق و چنگال جدا میکرد و می خورد اما بازهم با همه پوست و مخلفات همه را می جوید.

در ضمن این نکته را هم بگویم که در فرانسه معمولا اول پیش غذا را سرو میکنند و بعد خود غذا و بعد هم معمولا دسر را سرو میکنند. بیشتر فرانسوی ها بعد از اینهمه غذا یک یا دو فنجان قهوه را هم می نوشند.

در مورد تفاوتهای غذائی فرانسه و آلمان هم در یک پست دیگر خواهم نوشت.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

آموزش رانندگی در فرانسه مراحل و نحوه ثبت‌نام

آموزش رانندگی در فرانسه، تفاوت گواهینامه دنده اتومات و دنده دستی

موتور جستجوئی غیر از گوگل