سال نو میلادی در سیدنی و پاریس

سال گذشته ما بهمراه تعدادی از دوستان رفتیم پاریس برای دیدن مراسم سال جدید ( 2008) در کنار برج ایفل. بعد از پایان مراسم، به تنها نکته ای که فکر میکردم این بود که دیگر هیچگاه برای این مراسم به پاریش نخواهم رفت. همان شب بعد از برگشتن به هتل دیدیم که چه مراسم زیبائی در شهرهای مختلف برگزار شده بود و ما تنها همین برنامه ساده را دیده بودیم. فیلم اون برنامه را در یوتیوب گذاشته ام که می توانید ببینید.


نه آتش بازی دست و حسابی و نه برنامه خاص و ویژه ای. غیر از اون فقط سرما بود و سرما. در حدی که هرچی بیشتر میگذشت و به زمان برنامه نزدیک می شد، ما احساس می کردیم در قطب جنوب هستیم. بعد هم زمان برگشت به اندازی ای جمعیت دیوانه وار حرکت می کرد که در زمانهائی فکر میکردی هیچ اراده ای برای راه رفتن ندری و جمعیت مجبورت میکنه که راه بری.

اما امسال که فیلم مراسم سال جدید را سیدنی دیدم، فهمیدم که واقعا فرق بین یک مراسم خوب و یک مراسم کاملا معمولی چی هست. فیلم این مراسم را در سایت یوتیوب می توانید از لینک زیر ببینید.


البته پارسال توجیه فرانسوی ها این بود که این مراسم باید کم هزینه باشد چون هر چه هزینه بیشتر باشد به این معنی است که پول بیشتری از مالیات دهنده ها برای اینکار صرف شده است. اما ظاهرا دولت استرالیا کمتر از دید به مسئله نگاه کرده است و بیشتر از برای تفریح مردم اینکار را کرده است . علاوه بر این اینکار بنظر من باعث میشه که افراد بیشتری سال آینده ( امسال حدود یک و نیم میلیون نفر ) برای این مراسم به استرالیا بروند و این هزینه ها در قبلا افزایش درآمد ناشی از آمدن توریستها رقمی نیست.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

آموزش رانندگی در فرانسه مراحل و نحوه ثبت‌نام

آموزش رانندگی در فرانسه، تفاوت گواهینامه دنده اتومات و دنده دستی

موتور جستجوئی غیر از گوگل