کمکهای دولتی در فرانسه

زندگی در فرانسه با پرداخت نسبتا زیادی مالیات همراه هست. شما علاوه بر مالیاتی که برای درآمد خوانواده می پردازید بایستی مالیات سکونت ( که با هزینه ساختمان و محیط زندگی متفاوت است ) را هم بپردازید. اگر مستاجر هم هستید حدودا یکماه از اجاره را باید در انتهای سال بعنوان مالیات بپردازید. برای خرید مالیاتی در حدود 19.6 درصد می پردازید. البته خرید مواد غذائی مهم مانند نان و آب و شیر و گوشت و اینها شامل مالبات 5.5 درصد هستند.

در ازاء این مالیاتهائی که پرداخت میشوند، دولت هم در ازاء آن از افراد کم درآمد یا کودکان حمایت می کند. بعنوان مثال اگر دانشجو باشید می توانید بخشی از اجراه خانه را از دولیت دریالت کنید. یا حتی اگر کم درآمد هستید می توانید در خانه های دولتی بصورت مجانی زندگی کنید . طبق قانون اگر به شما خانه ای دولتی داده شود تا آخر عمر می توانید در آن زندگی کنی. برای همین چنین خانه هائی بین افراد کم درآمد متقاضی زیادی دارند.
کمک دیگر دولت در زمینه پرداخت هزینه به بچه ها است. کودکانی که در فرانسه به دنیا بیایند یا اینکه پدر و مادر آنها طبق شرایط خاصی ( که بعدا طی یک پست در مورد آن خواهم نوشت ) به فرانسه آمده باشند، می توانند ماهیانه رقمی را از دولیت دریافت کنند. این رقم در سنین مختلف متفاوت است اما معمولا بصورت مستمر وجود دارد تا سنین حدود 18 سالگی. به این ترتیب دولت می تواند مطمئن شود که هزینه های مالیاتی باعث کاهش کیفیت زندگی کودکان از حد معینی نخواهد شد.

علاوه بر همه اینها و البته مهمتر از همه بیمه مالیانی پایه است که بصورت رایگان به همه تعلق میگیرد. حتی اگر شما بعنوان یک دانشجوی خارجی به فرانسه بیائید می توانید از این بیمه استفاده کنید.

موارد دیگری هم بزودی اضافه خواهند شد.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

آموزش رانندگی در فرانسه مراحل و نحوه ثبت‌نام

آموزش رانندگی در فرانسه، تفاوت گواهینامه دنده اتومات و دنده دستی

موتور جستجوئی غیر از گوگل