ادامه تحصیل در استرالیا - ادامه تحصیل در فرانسه

تعدادی از بازدیدکننگان ابن وبلاگ در مورد ادامه تحصیل در استرالیا و فرانسه سوالاتی پرسیده بودند که سعی میکنم در اینجا به صورت مختصر به آنها جواب بدم.

اول در مورد استرالیا :
طبق اطلاعی که دارم (‌من خودم برای ادامه تحصیل در استرالیا اقدام نکردم )  شما بایستی در درجه اول مدرک زبان داشته باشید. بنابراین در اولین فرصت برای اون اقدام کنید. بیشتر دانشگاههای استرالیا مدرک آیلتس را فقط قبول میکنند که نمره بصورت متوسط نباید کمتر از ۶.۵ برای دورهای کارشناسی ارشد و دکترا باشه. البته این برای رشته های مهندسی است و در رشته های علوم انسانی و پزشکی بیشتر هست.
در مورد بورس تحصیلی هم بدانید که اگر نمرات خوبی در دروزه لیسانس یا فوق داشته باشید و توصیه نامه های خوبی هم بتوانید از اساتید خودتان بگیرید، شانس گرفتن بورس تحصیلی زیاده. 
در مورد هزینه های زندگی پیشنهاد میکنم سایتهای زیر را ببینید : 
  1. از تهران تا سیدنی تا ملبورن ( هزینه زندگی در استرالیا
  2. مهاجرت به استرالیا ( هزینه های شروع زندگی در استرالیا
در ضمن اگر در قسمت جستجوی این سایت هم عبارت هزینه زندگی را وارد کنید می توانید اطلاعات بیشتری پیدا کنید.





در مورد ادامه تحصیل در فرانسه
قبلا در اینمورد پستی داشتم به این مصمون که می توانید برای ادامه تحصیل به فرانسه بیائید بدون اینکه زبان فرانسه بدانید. اما بصورت کلی برای اینکه شانس بیشتری برای گرفتن بورس در  فرانسه داشته باشید، بهتره که کاملا به زبان فرانسه مسلط باشید. برای زندگی روزمره در فرانسه دانستن زبان فراسنه واقعا لازم است.
اما در مورد بورس هم بد نیست بدانید که مدتیست که بورسهای تحصیلی دانشگاههای فرانسه فقط بر اساس شرایط رقابتی علمی داوطلب ارائه میشه و فرقی بین پیر و جوان نیست. ملیت شما مهم نیست و شما از هر ملیتی می توانید بسیاری از بورسهای بین المللی فرانسه را استفاده کنید. اما بدانید که تعداد بیشتری بورس برای کشورهای خاصی یا خود فرانسوی ها هست که باید شرایط آنرا داشته باشید.
بصورت کلی با دانستن زبان فرانسه و نمرات خوب دانشگاهی شانس خوبی برای گرفتن بورس دارید. علاوه بر اینکه به نسب بورسی که دریافت میکنید هزینه زندگی خیلی در فرانسه خوب است. یک دانشجو می تونه با بورسی که میگریه ( البته بیشتر دوره فوق و دکترا ) زندگی نسبتا خوبی داشته باشه و در مدت تحصیل نیازی به کار کردن نداشته باشه.
در ضمن بدانید که در فرانسه با ویزای دانشجوئی شما اجازه کار بصورت محدود دارید. اما این اجازه کار نمی تواند تزمینی برای پیدا کردن کار باشه. برای همین روی این درآمد زیاد حساب نکنید. اما کمکهای دولتی می تونه در آینده به شما در داشتن زندگی راحتتر دانشجوئی کمک کنه.
این نوشته هم در زمینه ادامه تحصیل در فرانسه می تونه کمک خوبی باشه . بخصوص بخش مربوط به مدارک زبان فرانسه

بصورت کلی برای اینکه بتوانید اطلاعات در زمینه بورسهای خوب در رشته خودتان را پیدا کنید پیشنهاد میکنم از طریق گوگل آلرت تعدادی کلمه کلیدی مانند زیر انتخاب کنید تا در صورتیکه بورسی در یک زمینه خاصی ارائه شد شما مطلع شوید و اقدام کنید.
یا اینکه در رشته خودتان عضو گروههای خبری بشوید و آخرین این اخبار را دریافت کنید. مثلا در زمینه پردازش زبان طبیعی می توانید از این گروه استفاده کنید. در گروه پردازش زبان طبیعی آخرین بورسهای دکترا و فوق لیسانس در زمینه پردازش زبان طبیعی و گاهی کامپیوتر به شما اطلاع داده خواهد شد.
در صورتیکه سوالی داشتید فراموش نکنید که از طریق فرم تماس با من می توانید سوال خودتان را برای من بفرستید. تلاش خواهم کرد در اولین فرصت جواب سوال شما را بدهم.

نظرات

  1. سلام
    همسر من برای تحصیل عازم فرانسه است. من هم به عنوان همراه ویزا گرفتم که در ویزا عنوان visiteur درج شده. می خواستم ببینم من اجازه کار دارم یا نه؟
    ممنون

    پاسخحذف
  2. متاسفانه طبق قانون شما اجازه کار ندارید (در صورتیکه ویزای همسر شما دانشجوئی باشد). اما حالت خاصی هست که همسر شما ویزای scientific بگیرند برای تحصیل در دوره دکترا، در آنصورت شما بعد از ورود ویزای جدیدی خواهید گرفت که اجازه کار به شما خواهد داد.
    اما معمولا این نوع ویزا در مواردی صادر میشه که فرد متقاضی ادامه تحصیل در دوره دکترا همزمان در یک آزمایشگاه فرانسوی کار کند ( حقوق ماهیانه گرفته و مالیات پرداخت کند ).

    پاسخحذف
  3. سلام
    من دانشجوي كارشناسي ارشد برق-مخابرات دانشگاه پلي تكنيك هستم و برادرم ديپلم علوم انساني داره و قصد داريم براي ادامه تحصيل به فرانسه بريم ( من در مقطع دكتري مخابرات و برادرم ليسانس حقوق ) ميشه در راابطه با هزينه هاي تحصيل و زندگي راهنماييمون كنيد؟
    ممنون
    شاد باشيد

    پاسخحذف
  4. هزینه زندگی در فرانسه برای شهرهای معمولی ( غیر از پاریس و شهرهای جنوبی-توریستی) برای هر نفر حدود 400-500 یورو تا 1000 یورو می تواند باشد.
    شما می توانید یک سوئیت 12 متری را با قیمت حدود 300-400 یورو در ماه از دانشگاه بگیرید که حدود 100 یورو را دولیت به شما بر میگرداند. در مورد هزینه خوراک هم معمولا چیزی حدود 150-200 یورو خواهد بود.
    هزینه ثبت نام دانشگاه حدود 400 یورو در هر سال هست. بیمه همکانی در اینجا مجانی است و شما م یتوانید از آن استفاده کنید.
    در مورد رفت و آمد هم میتوانید از سرویس اتوبوس یا مترو استفاده کنید که ماهیانه هزینه ای در حدود 40 یورو در ماه برای شهرهای کوچک شروع میشه.

    همه هزینه هائی که نوشتم مربوط به شهرهای کوچک بود و برای شهرهای بزرگتر ( غیر از پاریس و شهرهای توریستی که هزینه بیشتری دارند ) هزینه بیشتر است.

    معمولا سفارت از شما می خواهد که نشان دهید در تمام دوره تحصیل ماهیانه حدود 800-900 یورو (برای هر نفر) را دارید.

    پاسخحذف

ارسال یک نظر

پست‌های معروف از این وبلاگ

آموزش رانندگی در فرانسه مراحل و نحوه ثبت‌نام

آموزش رانندگی در فرانسه، تفاوت گواهینامه دنده اتومات و دنده دستی

موتور جستجوئی غیر از گوگل