Pornic

دیروز بصورت کاملا اتفاقی رفته بودیم جائی به نام Pornic . یک شهر ساحلی در غرب فرانسه. نکته جالب این بود که ما اتفاقی این شهر را از روی نقشه انتخاب کرده و به آنجا رفتیم اما ظاهرا مراسم سالیانه این شهر دیروز برگزار میشد. مراسمی با نامی شبیه به جشن آب. ما که مراسم روز آنها را ندیدیم اما شب ساعت 11 یکی از زیباترین برنامه های آتشبازی در فرانسه را دیدیم. برنامه ای که در 3 دور پشت سر هم اجرا شد. در حقیقت شب قبل از رفتن به خانه در جائی گیر کردیم و دیدیم که همه راهها بسته شده است و بعد از پرس و جو دیدیم که قرار است یک برنامه آتشبازی اجرا بشه. ما هم مانیدم و برنامه زیبای آنها را دیدیم.
متاسفانه فیلمهائی که از این برنامه زیبا گرفته بودم همگی خراب شده اند. در حقیقت دی وی دی که فیلم روی آنها ضبط شده بود در میان ضبط خراب شد که فکر میکنم بدلیل ارتعاش زیاد از حد هد دوربین بود. تصور من این بود که فرکانس صدای ایجاد شده در این برنامه در خراب شدن دی وی دی موثر بود. به هر حال از این برنامه زیبا هیچ فیلمی برای ما نماند.

معمولا به سواحل دیگه توی همین منطقه که می رفتیم؛ آب دریا حوالی عصر بالا می آمد و ساحل را میگرفت. اما در این شهر بر عکس بود. جائیکه حدود ظهر مقدار زیادی آب بود ( عمیق بود برای شنا ) حوالی عصر بدون آب شد. در داخل شهر جائی بود که قایقهای مردم لنگر انداخته بودند. زمانیکه ما رسیدیم توانستیم این عکسها را بگیریم ( بدون بدانیم بعدا قرار است چه اتفاقی بیفتد )



اما عصر که شد دیدیم که تمام قایقها به گل نشسته اند . به این شکل که همه آنها در جال خودشان هستند اما دیگر آبی در آن قسمت نیست. پس از پرس و جو از اهالی شهر معلوم شد که هر شب این اتفاق دراین شهر می افتد. هر روز ساعت 4 صبح آب در این قسمت می آید و شبها این قسمت خشک میشه.

همین اتفاق برای جائیکه همه شنا می کرند هم افتاد. جائی بود که افراد از روی آن شیرجه می زدند در آب و بنظر می آمد که عمقی در حدود 2-3 متر داشته باشد ( عکس زیر )

 اما عصر کل آن منطقه خالی از آب شد. بطوریکه می توانستی براحتی در همجائیکه شنا می کردی ، راه بروی.




اطلاعات بیشتر در مورد Pornic  در ویکی پدیا ( انگلیسی ) http://en.wikipedia.org/wiki/Pornic

نظرات

ارسال یک نظر

پست‌های معروف از این وبلاگ

آموزش رانندگی در فرانسه مراحل و نحوه ثبت‌نام

آموزش رانندگی در فرانسه، تفاوت گواهینامه دنده اتومات و دنده دستی

موتور جستجوئی غیر از گوگل