تعویض پاسپورت و ویزای استرالیا

یک موردی که برای من پیش آمد این بود که بعد از اینکه ویزای استرالیا روی پاسپورت زده شد نیاز داشتیم که پاسپورت را عوض کنیم، می خواستیم بدانیم که آیا مشکلی برای ورود ما به استرالیا پیش نمی آید؟

واقعیت این است که زمانیکه شما ویزا میگیرید از شما می خواهند که هر گونه تغییر پاسپورت را به آنها اطلاع بدهید اما در مورد ما فرصت نبود که اینکار را انجام بدهیم و برای همین با پاسپورت جدید ( بدون ویزا ) و بهمراه پاسپورت قدیم ( با ویزا ) به استرالیا رفتیم. خوشبختانه مشکلی پیش نیامد و در هنگام ورود اطلاعات پاسپورت جدید در سیستم ثبت شد.

این مورد را گفتم برای اینکه اضافه کنم اگر همین شرایط را در مورد کانادا داشته باشید نمی توانید اینکار را بکنید. شما باید بعد از تعویض پاسپورت آنرا بهمراه پاسپورت قدیمی برای سفارت کانادا بفرستید تا ویزای جدید در آن وارد بشه. یکی از دوستان من که چنین موردی دارد بعد از تماس با سفارت این اطلاعات را به او داده اند. برای من این تفاوت جالب بود.

تفاوت یک کشور که دولت الکترونیک دارد ( مانند استرالیا ) و کشورهای پیشرفته دیگر ( مانند کانادا ) بدون دولیت الکترونیک واقعی اینجا معلوم می شود. 

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

آموزش رانندگی در فرانسه مراحل و نحوه ثبت‌نام

آموزش رانندگی در فرانسه، تفاوت گواهینامه دنده اتومات و دنده دستی

موتور جستجوئی غیر از گوگل