مالیات در فرانسه

امروز دنبال مطالبی در مورد مالیات در فرانسه بودم که رسیدم به این خبر تابناک از قول یک روزنامه اتریشی که اعلام می کرد از سال 2011 دولت فرانسه یک درصد از فروش آنلاین شرکتهای فرانسوی را بعنوان مالیات از آنها خواهد گرفت. البته خبر کامل نیست و عنوان خبر "مالیات بر گوگل" با متن خبر همخوانی ندارد.
در صورتیکه این خبر صحیح باشد در آینده شاهد مشکلات بیشتری برای فروشگاههای اینترنتی در فرانسه خواهیم بود. این مالیات اضافه می تواند  باعث کاهش قدرت رقابت شرکتهای فرانسوی در مقایسه به شرکتهای آمریکائی باشد. قبلا هم دولیت فرانسه بر تمام تبلیغاتی که به شرکت گوگل می دادید ( اگر از طریق بانک فرانسوی هزینه را پرداخت کنید ) شامل مالیات بر ارزش افزوده حدود 20 درصد می شد. به این ترتیب یک آگهی در سایت گوگل برای یک شرکت فرانسوی 20 درصد گرانتر از یک شرکت در دوبی است. لازم به توضیح است که این مالیات اضافه از سال 2009 اعمال شده است.

نباید فراموش کرد که فرانسه کشوری است که شرکتهای خصوصی کوچک در آن محکوم به کار زیاد و سود کم هستند. برای همین توضیه نمی شود که کسی به فکر راه اندازی شرکتی در فرانسه باشد. بهترین راه برای حضور در بازار فرانسه این است که شرکتی در خارج از فرانسه ثبت شده باشد و یک نمایندگی را هم در فرانسه ادامه کند. به این ترتیب هزینه ها و درآمدهای شرکت بر اساس قوانین کشور میزبان شرکت اصلی محاسبه می شود.


مالیات در فرانسه از قول ویکی پدیا

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

آموزش رانندگی در فرانسه مراحل و نحوه ثبت‌نام

آموزش رانندگی در فرانسه، تفاوت گواهینامه دنده اتومات و دنده دستی

موتور جستجوئی غیر از گوگل