چند نکته در مورد رزرو اینترنتی هتل در فرانسه

تابستان داره میرسه و کم کم فصل مسافرت هم شروع میشه. اگر شما هم می خواهید بصورت اینترنتی برای مسافرت هلت رزرو کنید این مطلب را بخوانید تا مشکلی که برای ما پیش آمد برای شما پیش نیاید.


چند هفته گذشته بدلیل مسافرت مجبور بودم که هتلهای مختلفی را ارزیابی کرده و چند تائی را رزرو کنم. از آنجائی که سایتهائی مانند بوکینگ دات کام سرویس تقریبا رایگان برای رزرو هتل ارائه میکنند ( به این معنی که رزرو و کنسل کردن هتل در بیشتر موارد هزینه ندارد ) ما هم مرتب هتلهای مختلف را رزرو میکردیم و اگرهتل بهتری پیدا میکردیم هتل قبل را کنسل و  هتل جدید را رزرو میکردیم. حتی یکبار توانستیم بعد از یک هفته یک هتل را با قیمت ارزانتر از دفعه قبل برای همان تاریخ و همان شرایط قبلی رزرو کنیم. 
اما نکته ای این هفته برای ما مشخص شده این است که یکی از هتلها در بخش مربوط به لغو رزرو هتل نوشته بود که اینکار تا یک روز قبل از تاریخ رزرو رایگان است اما در آخرین خط مربوط به شرایط استفاده نوشته بود که برای مواردی که رزرو برای 5 روز یا  بیشتر باشد، هزینه روز اول را شارژ میکند. خلاصه اینکه به این روش و اشتباه ما در نخواندن تمام متن توافقنامه با هتل توانستند بدون اینکه ما هتل را بگیریم هزینه یک شب اقامت در هتل را از ما بگیرند.

نکته اول اینکه این مشکل ناشی از سرویس سایت بوکینگ دات کام نبود و مربوط به مطالب نوشته شده در توافقنامه هتل بود. دوم اینکه، کاری که این هتل کرده بر خلاف روشهای معمول هتلهای خوب است اما از نظر قانونی ظاهرا منعی ندارد. برای همین توصیه می کنم که همیشه آخر توافقنامه را بخوانید تا بلائی که سر ما آمد سر شما هم نیاید. 

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

آموزش رانندگی در فرانسه مراحل و نحوه ثبت‌نام

آموزش رانندگی در فرانسه، تفاوت گواهینامه دنده اتومات و دنده دستی

موتور جستجوئی غیر از گوگل