سیزده بدر ۱۳۹۱ در شهر رن - فرانسه

قبلا در مورد انجمنهای ایرانی شهر رن نوشته بودم (لینک). امسال مراسم سیزده بدر را گروه دوم که متشکل از دانشجوبان ایرانی شهر رن بود برگزار کردند. انجمن افیب برنامه ای برای این مراسم نداشت و انجمن سوم هم تا آنجا که اطلاع دارم برنامه ای بصورت عمومی اعلام نکرده اند. 

سیزده بدر قدیم
برای اطلاع دوستانی که در این مراسم نبودند باید اضافه کنم که این برنامه در پارک گیول شهر رن برگزار شد که مکان در یک رای گیری در صفحه فیس بوک گروه انتخاب شده بود. در ضمن کل برنامه از طریق همین صفحه فیس بوک گروه برنامه ریزی شده بود که نشان داد یک شبکه اجتماعی چقدر می تونه برای اینکارها مفید باشه.

برای غذا هم یکی از دوستان زخمت کشیده و برای همه کباب کوبیده را در محل آماده کردند که بهمراه انواع نوشیدنی های سیاه و نارنجی و سفید و کلی سالاد و سبزی صرف شده. هر کسی هم برای خودش برنج و مخلفات دیگر آورده بود.

کباب کوبیده
بعد از نهار دوستان انواع کیک های خانگی را سرو کردند که یکی از یکی خوشمزه تر بودند. در انتها هم قبل از خداحافظی یکی دیگر از دوستان آش رشته پخته بود که بعنوان عصرانه سرو شد. 

آش رشته
سبزه های دوستان هم در انتها در رودخانه ای در جنوب شهر رن رها شد. قبل از انداختن سبزه ها در آب، طبق رسم قدیم بعضی از دوستان سبزه ها را گره زده و بعد به آب انداختند.

سبزه - سیزده بدر

در بین دوستانی که در مراسم شرکت کرده بودند، فرانسوی هائی هم بودند که یا بهمراه همسر ایرانی خودشان به مراسم آمده بودند یا اینکه از طریق دوستان به این مراسم دعوت شده بودند. 

در انتهای مراسم هم یکی از افراد حاضر در پارک (که جزو گروه ما نبود) تلاش داشت که روش تهیه کباب کوبیده را از فرد متخصص کباب کوبیده گروه بگیره. 

در نهایت حدود ۳۵ نفر در این مراسم شرکت کرده بودند. امیدوارم سال آینده تمام ایرانیهای شهر رن بتوانند در یک مکان برای چنین مراسمی دور هم جمع شوند.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

آموزش رانندگی در فرانسه مراحل و نحوه ثبت‌نام

آموزش رانندگی در فرانسه، تفاوت گواهینامه دنده اتومات و دنده دستی

موتور جستجوئی غیر از گوگل