ویزای کار انگلیس در مقایسه با ویزای کار فرانسه


قوانین کار در دو کشور انگلستان و  فرانسه برای افراد خارجی (غیر اروپائی) تفاوتهای اساسی با هم دارند. مهمترین تفاوتی که میشه به اون اشاره کرد اینه که در انگلستان شما اگر کارتان را از دست بدهید (مثلا شرکت ورشکست بشه یا اینکه شما را اخراج کنه)، فقط 25 روز فرصت دارید که کار جدیدی پیدا کنید در غیر اینصورت باید انگلیس را ترک کنید، حتی اگر ویزای قبلی شما اعتبار داشته باشه. می توان تصور کرد که در این مدت کم، شانس زیادی برای پیدا کردن کار جدید نخواهید داشت و بیمه بیکاری هم به شما تعلق نخواهد گرفت.
اما در فرانسه شما تا زماینکه ویزا دارید می توانید دنبا کار بگردید در ضمن اینکه حقوق بیکاری به شما تعلق خواهد گرفت (البته اگر بیشتر از یکسال در فرانسه کار کرده باشید). 

البته توجه داشته باشید موردی که در بالا ذکر شد بر اساس تغییرات جدیدی است که در قوانین ویزای کار در انگلیس جدیدا اعمال شده است و قبلا شرایط خیلی بهتر بود. قبلا شما می توانستید در انگلیس بمانید و کار کنید حتی اگر کاری که انجام می دهید در زمینه رشته شما نباشد. 

مورد دیگری که بین فرانسه و انگلیس متفاوت هست در مورد راه اندازی کسب کار خودتان هست. کسی که با ویزای کار وارد انگلیس میشه نمی تواند اقدام به راه اندازی کسب و کار خودش بکنه اما در فرانسه شما می توانید اینکار را انجام دهید. 

برداشت من اینه که این قوانین سختگیرانه در مورد کار غیر اروپائیها در انگلیس تاثیر منفی زیادی روی اقتصاد این کشور در آینده خواهد گذاشت.

در آینده بیشتر در مورد این تفاوتها خواهم نوشت.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

آموزش رانندگی در فرانسه مراحل و نحوه ثبت‌نام

آموزش رانندگی در فرانسه، تفاوت گواهینامه دنده اتومات و دنده دستی

موتور جستجوئی غیر از گوگل