ساخت و ساز و خرید تجهیزات


معمولا مطالب اینجا برای افرادی که به تازگی به فرانسه آمده‌اند یا برنامه دارند که در آینده به فرانسه بیایند نوشته میشه. اما در این مطلب قصد دارم در مورد تجربه کارهای ساخت و ساز در خانه و اینکه چه نوع کارهای را می‌توانید خود شما انجام بدین صحبت کنم. فقط بخاطر داشته باشید که دستمزد کارهای فنی در فرانسه خیلی بالاتر از ایران و خیلی از کشورهای دیگر دنیا است و برای همین بیشتر مردم ترجیح میدن که این نوع کارها را خودشان انجام بدن.

Bricolage کلمه‌ای است که برای این نوع کارها استفاده میشه. کارهایی از قبیل درست کردن  دیوار، کاشی کردن دیوار، نصب کف‌پوش و بسیاری دیگر از این نوع کارها. انجام دادن این نوع کارها معمولا تخصص خاصی می‌خواهد و شاید نیاز باشه که فرد تجربه کافی برای انجام اون داشته باشه اما وقتی شما می‌توانید ویدیوی انجام کار را در یوتیوب ببینید که در اون تمام مراحل کار توضیح داده شده. در ضمن اینکه لیست تمام مصالح ساختمانی و تجهیزات اون را هم برای شما توضیح میده،ِ فقط نیاز به کمی حس ماجراجویی دارید که بتوانید همه کار را خودتان انجام بدین و لذت یاد گرفتن یا تمام کردن یک کار جدید را تجربه کنید. 

برای خرید مصالح و ابزار کار فروشگاههایی در فرانسه هستند که به شما اجازه میده یک کار را با یک دهم قیمت خودتان انجام بدین. در ادامه لیستی از این فروشگاهها را با کمی توضیح در مورد تفاوت اونها برای شما نوشته‌ام. اما همه اینها در یک مورد با هم مشترک هستند و اونهم داشتن کارشناسانی هست که در فروشگاه به شما کمک می‌کنند ابزار و مصالح مورد نیاز را پیدا کرده و در مورد نجوه استفاده از اونها برای شما توضیح می‌دهند. علاوه بر این شما می‌توانید بسیاری از ابزار کار را از اونها کرایه کنید بجای اینکه بخرید.

Mr. Bricolage: تا جاییکه بررسی کردم معمولا کمترین قیمتها را برای این نوع کارها داره اما همیشه باید مراقب کیفیت مصالحی که می‌خرید باشید. خیلی وقتها محصولاتی را ارائه می‌کنه که در فروشگاههای دیگه فروش نرفته یا ته انبار بوده و برای همین تخفیف خوبی میده.
Castorama : برای بیشتر کارهای ساختمانی پیشنهاد میشه. معمولا قیمت اجناس و تجهیزات و کیفیت اونها متوسط به بالا هست.
Leroy Merlin :‌ قیمت و کیفیت اجناس بهتری نسبت به بقیه داره. در ضمن اینکه معمولا برای کارهای دکوراسیون تنوع جنس بهتری داره.


Point.P :‌بالاترین قیمت بین بقیه فروشگاها را داره اما اگر شما خرید زیادی داشته باشید معمولا می‌توانید تخفیف خوبی بگیرید.



نظرات

  1. جناب عبادت درود. مطلب بسیار کاربردی و خوبی بود ولی امیدوارم هرگز مجبور به انجام کارهای خانه نشوم 😀😀😀

    پاسخحذف

ارسال یک نظر

پست‌های معروف از این وبلاگ

آموزش رانندگی در فرانسه مراحل و نحوه ثبت‌نام

آموزش رانندگی در فرانسه، تفاوت گواهینامه دنده اتومات و دنده دستی

موتور جستجوئی غیر از گوگل