دسترسی به پزشکان در شرایط اورژانس ، روزهای تعطیل در فرانسه

Pharmacie de garde 
Médecin de garde
SOS Médecins
SAMU

مریض شدن در روزها و ماه‌های اول مهاجرت و آغاز زندگی در یک کشورغریب به دلیل نداستن زبان و آشنا نبودن با سیستم‌ها  و مراکز پزشکی کشور معمولا لحظات سختی را برای مهاجرین بوجود می‌اورد. این شرایط برای کسانیکه همراه با فرزندان خود مهاجرت میکنند به مراتب سخت‌تر از مجردها یا زوج‌های جوان هست. 

ساعت کارمعمول مطب پزشکان در فرانسه در طول هفته (دوشنبه تا جمعه) از صبح تا بعد ازظهر و شنبه ها تا ظهرمی‌باشد. دکترعمومی شما درصورت غیبتش، اطلاعات مربوط به پزشک یا مراکزی که شما در صورت نیاز می‌توانید مراجعه کنید را بصورت پیام صوتی روی پیام گیر تلفن مطب و یا نصب یک برگه روی درب ورودی مطب خوددر اخیتار بیماران خود قرار می‌دهد.  

دربقیه ساعات شبانه روز و درروزهای تعطیل، یکشنبه‌ها، شنبه بعد ازظهرها، برای مراجعه به پزشک شما بسته به بیماری و شرایط بیمارمیتوانید با چند مرکز تماس بگیرید یا مستقیما بهشون مراجعه کنید. اولین جایی که معمولا به ذهن همه ما میرسه بخش اورژانس بیمارستان‌ها است. شما می‌توانید مستقیم به بیمارستانها ی عمومی  و خصوصی وبیمارستانهای کودکان مراجعه کنید. 


 اگر در شرایط  خیلی اوراژانسی قراردارید توصیه میشه با شماره تلفن 15  تماس بگیرید. شرایط شما هرچی باشه حاملگی تصادف ... ودرهرکجا که باشید درمنزل ، خیابان ، محل  کارو... به شما کمک خواهند کرد. در واقع این شماره 15 متعلق به مرکز اورژانس یا خدمات کمکهای فوری پزشکی SAMU   است.

در مواردی که شرایط خیلی حاد نیست ولی ویزیت پزشک ضروری است  شما می‌توانید از طریق تلفن یا از طریق این سایت و ساختن یک حساب کاربری با  SOS Médecins شهر خودتان ارتباط برقرار کنید و وقت ملاقات بگیرید. می‌توانید درخواست کنید که به منزل شما بیایند . 

برای ایجاد حساب کاربری به این لینک مراجعه کنید و شهر خودتان را انتخاب کنید و حساب کاربری خودتان را با کامل کردن اطلاعات ایجاد کنید. وقتی به مرحله تقاضای وقت ملاقات میرسید، به شما توصیه میکنه که اگر شرایط خیلی حاد و اورژانسی دارید با شماره 15 تماس بگیرید درغیراینصورت با کلیلک روی گزینه Je comprends  شما لیست مراکزبه همراه آدرس و ساعتهای ملاقاتی که خالی هستند را مشاهده می کنید و می‌توانید وقت مورد نظر خودتان را  رزرو کنید.

در پستهای آینده در مورد چگونگی دسترسی به متخصص کودکان و داروخانه در روزهای تعضیل (در فرانسه) را توضیح خواهیم داد. 


نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

آموزش رانندگی در فرانسه مراحل و نحوه ثبت‌نام

آموزش رانندگی در فرانسه، تفاوت گواهینامه دنده اتومات و دنده دستی

موتور جستجوئی غیر از گوگل