خرید سیم کارت - موبایل - در فرانسه


اضافه شده در ۳ جون ۲۰۲۱
دیدن این پست در لیست نوشته‌های پرطرفدار این وبلاگ دلیل اضافه کردن این نوضیح می‌باشد.
این پست بیشتر از ۱۰ سال پیش نوشته شده و مطالب اون بیشتر اهمیت تاریخی دارند. از زمان نوشتن این مطلب تا الان تغییرات زیادی در اتفاق افتاده که بزودی در پستی جداگانه آنرا توضیح خواهم داد. 



اینروزها در هر کشوری که می رویم بایستی درمورد  نحوه تهیه سیم کارت تلفن همراه اطلاعاتی داشته باشیم. در کشورهای مختلف سرویسهای مختلفی ارائه می شود که باعث می شود در هر کشور با قیمتها و سرویسهای خاص آن کشور مواجه باشیم.
در فرانسه بر خلاف بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا هزینه استفاده از موبایل نسبتا بالا است. تا الان هیچ سیم کارت یا قراردادی در فرانسه نیست که بتوانید بدون پرداخت هزینه ماهیانه آنرا در اختیار داشته باشید. در حالی که در آلمان شرکت o2 این امکان را در اختیار شما می گذاشت.
در مورد قراردادهای ماهیانه با شرکتهای مختلف در اینجا ( راهنمای خرید سیم کارت در فرانسه ) مطالب خوبی نوشته شده است که اگر مصرف تلفن همراه شما زیاد است بهتر است آن مطلب را بخوانید. اما اگر مطرف موبایل شما زیاد نیست پیشنهاد من این است که با هزنیه ای در حدود ۷ یورو - در ادامه بیشتر توضیح داده ام - یک سیم کارت پیش پرداخت بگیرید. کمترین هزینه برای یک قرارداد ماهیانه حدود ۴۰ یورو در ماه است (البته همراه سرویسهای متنوع دیگر).
مشکل در فرانسه این است که قوانین موجود امکان حضور شرکتهای جدید را کم کرده است (شاید به این دلیل که شرکتهای مخابراتی فرانسه هنوز هم عملا دولتی هستند). اما جدیدا قوانین کمی تغییر کرده است و شرکت جدیدی وارد بازار رقابت با شرکتهای بزگر فرانسوی شده است که امیدوارم اینکار به نفع استفاده کنندگان ادامه پیدا کند.

شرکت سیمیو :‌
این شرکت یک سیم کارت با هزینه ۱ یورو در اختیار شما می گذارد که ۵ ویرو اعتبار در آن هست. البته احتمالا چون این شرکت در فرانسه جدید هست این فروش ویژه را دارد و احتمالا در آینده این فروش حذف خواهد شد. به هر حال هر ۳ ماه یکبار شما بایستی اعتباری را برای سیم کارت خودتان بخرید جدا از اینکهاعتبار قبلی را مصرف کرده اید یا نه. بهترین بسته پیشنهاد این شرکت ۲۰ یورو برای هر سه ماه هست. در این بسته در نهایت شما برای هر اس ام اس ۱۰ سنت و برای هر دقیقه مکالمه در فرانسه ۱۹ سنت می پردازید. نکته اینکه محاسبه هزینه مکالمه بصورت ثانیه به ثانیه است. در ضمن امکان استفاده از اینترنت نیز وجود دارد که هزینه آن بصورت کیلو بایتی حساب میشه. با توجه به نحوه محاسبه اینترنت، پیشنهاد میکنم اگر مصرف اینترنت دارید حتما از سرویسهای قراردادی ماهیانه استفاده کنید که گاهی اینترنت مجانی ( در هر بار اتصال به اینترنت ۵۰ سنت ) هم دارند.
در حال حاضر این شرکت ارزانترین سرویس موبایل پیش پرداخت در فرانسه را ارائه می دهد.
  • کاتالوگ شرکت سیمیو در مورد سیم کارت پیش پرداخت در فرانسه
  • قرارداد ماهیانه این شرکت هم تعهد ندارد (‌در حال حاضر) و قمیت آنهم کمتر از شرکتهای دیگر در فرانسه هست. 
  • در حال حاضر می توانید از طریق این لینک با یک یورو یک سیم کارت بخرید و بعد ۷ یورو اعتبار در کارت خودتان داشته باشید. این اعتبار برای مدت ۴ ماه برای شما کار میکند. هزینه هر تماس در فرانسه ۱۹ سنت یورو هست. برای اس ام اس هم ۱۰ سنت پرداخت خواهید کرد.

شرکت ویرجین
شرکت ویرجین تا قبل از حضور شرکت سیمیو یکی از ارزانترین سرویسها را ارائه می داد. برای تهیه سیم کارت این شرکت می توانید از طریق وب سایت آن اقدام کنید ( که اصلا توصیه نمی شود ) یا اینکه از طریق فروشگاههای تاباک (Tabac) در سراسر فرانسه این سیم کارتها را تهیه کنید. سیم کارت معمولی این شرکت الان ۵ یورو قیمت دارد. و بسته ۲۰ یوروئی برای هر ۳ ماه آنهم بهترین گزینه است. اما هزینه تماس آن در حدود ۴۹ سنت برای هر دقیقه است. قیمت هم اسم ام اس هم در این شرکت بیشتر از شرکت سیمیو هست.

شرکت سیمپلی :‌
اضافه شده در ۱۱ آپریل ۲۰۱۱
این شرکت را هم جدیدا از طریق یکی از دوستان پیدا کردم. بهترین ویژگی این شرکت اینه که بدون تعهد زمانی می توانید قرارداد داشته باشید. البته هنوز هزینه ماهیانه و هزینه تلفن دقیقه ای این شرکت هم از شرکت سیمیو بیشتر است. کمترین هزینه قرارداد ماهیانه که شامل ۱ ساعت صحبت ماهیانه هست حدود ۱۵ یورو در ماه است.
تکته مهم این شرکت (‌بقول دوستم ) این است که در صورت استفاده نکردن از یک ساعت هر ماه، این میزان به ماه بعدی منتقل می شود که کمتر شرکتی در فرانسه این سرویس را تا الان ارائه داده است. پس اگر متقاضی سرویس ماهیانه هستید و مصرف موبایل شما یک ماه کم و ماه دیگر زیاد است این سرویس می تواند برای شما مفید باشد.


ادامه صحبتها در مورد خرید سیم کارت را فروم زیر میتوانید دنبال کنید:
خرید سیم کارت در فرانسه

در اینجا مطالب ارائه شده برای استفاده از کارتهای پیش پرداخت بود. اگر مصرف موبایل شما زیاد است یا اینکه می خواهید یک گوشی موبایل خوب هم بهمراه سیم کارت بگیرید، مطالب نوشته شده امین را بخوانید. در این نوشته سرویسهای مختلف که بصورت آبونمان ماهیانه ارائه میشه را توضیح داده است (راهنمای خرید سیم کارت در فرانسه + Forfait).


لینکهای مرتبط :‌
- ارزانترین سیم کارت برای تماس با ایران
- ارزانترین سیم کارت موبایل در فرانسه

نظرات

  1. Albateh mishavad bedoon pardakht maahiyaneh ham, maanand sayer keshvar-ha sim kart dasht

    be onvan mesal az tarigh sherkat SFR , mitavanid "SFR la carte", ke hamoon sim kart aadi hast ro begirid va har vaght khastid charge konid

    man khodam 3 sal hast ke azin ravesh estefadeh mikonam

    پاسخحذف
  2. توی سایت شرکت که رفتم دیدم درست می گوئید. اما یک سوال : برای هر دقیقه هزینه مکالمه در فرانسه برای این کارت چقدر است؟ در ضمن آیا این امکان هست که مثلا برای 3 ماه موبایل روشن باشه و هیچ تلفنی به کسب نکنه و شارژ هم نداشته باشه. مثلا فقط بهش زنگ زده بشه؟

    پاسخحذف
  3. طبق اطلاعاتی که در سایت این اپراتور دیدم هزینه هردقیقه مکالمه 55 سنت است و در ضمن شما بایستی بطور مرتب کارت شارژ بخرید حتی اگر از شارژ استفاده نکنید. هر شارژی برای زمان محدودی اعتبار دارد و بعد از آن باید دوباره تلفن را شارژ کنید. هرچند شارژ باقیمانده به دوره زمانی جدید اضافه می شود.
    اگر برداشت من درست باشد این سرویس دقیقا مشابه سرویی دو شرکت ویرجین و سیمیو بود که اشاره کردم اما هزینه آنها کمت راز اس اف اق هست.

    پاسخحذف
  4. Bayad har 6 mah charge konid, hadaghal 5 euro
    ke yek hafteh etebaar dareh ,
    vali mabaalegh bishtar bedid, etebaar zamani bishtar mishe
    maslan 15 euro be modat yek maah

    پاسخحذف
  5. این نظر توسط نویسنده حذف شده است.

    پاسخحذف
  6. حرف شما کاملا درسا هست و بدون داشتم کارت اعتباری نمیشه این کارتها را خرید. در ضمن حتی با داشتن کارت اعتباری، شما به یک آدرس فیزیکی هم نیاز دارید که به اسم شما باشد. برای همین برای کسانیکه کارت اعتباری ندارند یا آدرس رسمی خاصی به اسم آنها نیست، بهترین گزینه خرید کارتهای با اعتبار مشخص که معمولا برای یک تا سه ماه اعتبار دارند هست.

    پاسخحذف

ارسال یک نظر

پست‌های معروف از این وبلاگ

آموزش رانندگی در فرانسه مراحل و نحوه ثبت‌نام

آموزش رانندگی در فرانسه، تفاوت گواهینامه دنده اتومات و دنده دستی

موتور جستجوئی غیر از گوگل