گواهینامه فرانسوی - قوانین اجرائی

گواهینامه جدید فرانسوی
همانطور که در یکی از پستهای قبلی (تعویض با گواهینامه فرانسوی) اشاره کردم شما می‌توانید گواهینامه خودتان را با گواهینامه فرانسوی عوض کنید و نیازی به گذارندن امتحان رانندگی ندارید. همچنین در نوشته دیگری (رانندگی در فرانسه) توصیه کرده بودم که حتما در سال اول اقامت خود در فرانسه اقدام به تعویض گواهینامه کنید و اگر نه در خواست شما رد خواهد شد.
   اینبار می‌خواهم توصیه کنم که اگر به هر دلیلی تاخیری  در این تقاضای شما ایجاد شده و یکسال اقامت شما در فرانسه به اتمام رسیده و شما هنوز اقدامی نکردید، نا امید نشوید و شانس خودتون را امتحان کنید.  به نظر میاد تصمیمات اداره فرمانداری هر شهر با شهر دیگه فرق می کند! و ممکن هست که یکی از دیگری سختگیرتر باشه. علاوه براین، تاریخ مورد نظر برای اینکار بر طبق محاسبات و معیارهای خاصی مشخص میشود و الزاما اولین سال اقامت شما اخرین مهلت برای تقاضا نیست! در فرم درخواست تعویض گواهینمامه ذکر شده  شما به مدت یکسال از تاریخ زندگی روتین و نرمال خود در فرانسه باید تقاضای خودتون را ارسال کرده باشید.
   براتون موردی را مثال می زنم  فردی بعد از ۵ سال اقامت در نانت  تقاضای تعویض گواهینامه  کرد (در حالیکه در ماه ۱۴ اقامت خود  در شهر رن حتی به مرحله پر کردن و ارسال فرم هم  نرسید وتقاضا از همان ابتدا رد شد) و اجازه رانندگی موقت را دریافت کرد.  بعد از یکسال رانندگی این اجازه تمدید نشد، ولی نه بعلت اینکه ورود این شخص ۵ سال پیش بوده است. بر اساس نامه ارسالی فرمانداری، تاریخ  و مهلت اعلام شده توسط سال چهارم در نظر گرفته شده بود.
   حتی در این شرایط هم، امکان  بررسی مجدد پرونده وجود دارد و شما می توانید نامه  اعتراض خودتان را  تا دو ماه بعد از دریافت نامه (رد درخواست)‌ رسمی فرمانداری به دادگاه بفرستید. حدود یکسال طول می کشه تا اعتراض شما بررسی شده و نتیجه اعلام بشه. به هر حال حتی اگر با تقاضای تعویض گواهینامه فرانسوی شما موافقت نشه، معمولا شما نیازی به گذارندن کلاسهای آمادگی اجباری ندارید و فقط باید در امتحان کتبی و عملی رانندگی فرانسوی شرکت کرده و موفق به کسب امتیاز کافی برای گرفتن گواهینامه فرانسوی شوید.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

آموزش رانندگی در فرانسه مراحل و نحوه ثبت‌نام

آموزش رانندگی در فرانسه، تفاوت گواهینامه دنده اتومات و دنده دستی

موتور جستجوئی غیر از گوگل